Primăria Timișoara dă 37 de milioane de lei, plus TVA, pentru realizarea unei noi linii de tramvai, care va lega zona Solventul de Gara de Nord Timișoara. De fapt, este o legătură de 1,4 kilometri între viitoarea linie care va subtraversa calea ferată prin noul pasaj din zona amintită și bucla de întoarcere de la principala poartă feroviară a orașului.
Nicolae Robu s-a dovedit din nou mare regizor și în ceea ce a fost, probabil, ultima conferință de presă, susținută pe postul de primar, a fost ”nevoit” să semneze un contract important de infrastructură, în direct. Desigur, partener de regie a fost același (veșnic) Chiș Culiță, directorul Direcției Edilitare a Primăriei.
”Bun, haideți să mergem mai departe, să terminăm și cu asta. Că tot mișună Chiș Culiță pe aici să-i dau contractul semnat. Am aici documentația care reprezintă contractul pentru execuția unei lucrări foarte importante, linia nouă de tramvai, dintre Solventul și Gara de Nord (…) Alina poți să iei asta de aici, să îl dai lui Chiș Culiță să nu mai tot mișune pe aici, că are de lucru, chiar dacă vremea este proastă”, a ”regizat” Robu momentul.
Contractul a fost semnat cu asocierea Sylc Con Trans SRL- lider și Longhersin SRL- asociat, valoarea fără TVA fiind de 37 de milioane de lei. Durata contractului este de 22 luni, 4 luni pentru elaborarea documentaţiei, și 18 luni, de la data emiterii ordinului de începere, pentru execuţia lucrărilor. Ordinul de începere pentru execuţia lucrărilor se va emite după obţinerea Autorizaţiei de Construire.
-Zona de intervenție cuprinde actualul traseu al străzii Gării, tronsonul cuprins între platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina, cu respectarea traseului prevăzut în Planul Urbanistic General. În situația actuală linia de tramvai ocupă o mică porțiune, și anume 175 m, măsurați de la intersecția cu Bulevardul General Ion Dragalina. În această lungime este cuprinsă și bucla de întoarcere.
Indicatorii investiției:
Investiţia vizează construcția unei noi linii de tramvai și modernizarea întregului anasmblu rutier, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, având ca limite platforma Solventul şi intersecţia cu bd. General Ion Dragalina.
Prin proiect se vor realiza linia cale tramvai va fi cale dublă care va avea poziție centrală în cadrul tramei stradale; reţeaua contact va fi de tip complet compensată ”catenară”; drumul va avea două benzi pe sens, incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Vor mai avea loc realizarea de piste pentru biciclete; realizarea de trotuare; spaţii verzi, în zona de siguranţă a străzii; supravegherea video, integrată în sistemul de management al traficului.
Linia cale tramvai va fi realizată cu şină cu canal, fiind îmbrăcată printr-un sistem elastic care reduce substanţial zgomotul structural, vibraţiile și radiația acustică și care izolează electric. Trama stradală va fi realizată în varianta de 2 benzi pe sens incluzând calea de rulare a tramvaiului care va fi carosabilă. Benzile adiacente căii de rulare a tramvaiului au lățimea de 3,50 m cu excepția zonelor din dreptul peroanelor stațiilor Nufăr și Gh. Barițiu, unde au lățimea de 3 m. Trotuarele vor avea o lățime minimă de 1 m. Sunt prevăzute piste pentru biciclete și parcări de scurtă durată.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…