Economic

Povestea Iulius Timișoara a ajuns la 15 ani și 38 de milioane de euro impact asupra business-ului din oraș/FOTO

Povestea Iulius în Timișoara a început acum 15 ani, atunci când se inaugura primul mall din vestul țării și cel mai mare din afara Capitalei. Dezvoltat în locul care găzduia anterior o serie de antene montate încă din anii ’40 și rămas nevalorificat la începutul anilor 2000, Iulius Mall a revitalizat urban o zonă cu un caracter industrial într-un lifestyle center occidental, printr-o investiție ce depășește 442 de milioane de euro. Mall-ul a devenit acum un ansamblu mixt, păstrându-și caracterul de unicitate în regiune și cu un impact și mai mare de dezvoltare. 

În 2005, Iulius Mall Timișoara avea o suprafață de 31.000 mp, iar în 2009 a fost extins până la 73.000 mp. În prezent, suprafața de retail depășește 120.000 mp, de patru ori mai mare decât cea inițială. Și asta pentru că mall-ul este integrat în prima investiție mixtă din regiune, completat cu un parc, clădiri de birouri, noi concepte de entertainment, toate puse în legătură cu centrul orașului și deschise către comunitate.

„Pe 22 octombrie am marcat 15 ani de prezență în Timișoara. Îmi amintesc și acum emoția inaugurării, surprinderea de pe fețele oamenilor, mândria de a fi parte dintr-o premieră. Știam că Iulius Mall va fi apreciat, iar timpul ne-a demonstrat că este mai mult decât atât, este un brand care se identifică cu noțiunea de shopping și petrecere a timpului liber, un nume care înglobează întocmai acele experiențe care ne fac fericiți și care ne aduc împreună”, a spus Anuța Pop, director general Iulius Mall Timișoara.

În prezent, Iulius Town este echivalent cu cea mai mare suprafață de shopping din afara Capitalei, de 120.000 mp, în care expun peste 450 de magazine și se reunesc cele mai noi concepte de retail din Europa. Este destinația preferată pentru timpul liber, cu cea mai mare diversitate de cafenele și restaurante tematice, concepte cinema în premieră regională și cel mai mare fitness center din țară. La acestea se adaugă centrul de evenimente premium și toate serviciile care ușurează viața și favorizează economia de timp.

Cele trei clădiri de birouri clasa A operaționale în cadrul Iulius Town, cu o suprafață de 50.000 mp, au generat noi oportunități pentru companii și crearea a numeroase locuri de muncă pentru talentele locale. În mai puțin de trei ani, aici s-a format o comunitate dinamică de peste 30 de companii și peste 5.000 de persoane care pun lumea în mișcare prin tehnologiile create.

Impactul direct al Iulius la nivel economic depășește 38 de milioane de euro în Timișoara. Suma reprezintă peste 25 de milioane de euro contribuții virate până acum și alte 13 milioane de euro investiți în modernizarea străzilor din proximitate, pasajul auto subteran care traversează proiectul și o clădire de utilitate publică, funcțiuni care au fost donate municipalității. La acestea se vor adăuga contribuțiile estimate la peste 6,5 milioane de euro pe an din impozitele pe clădiri.

La capitolul investiții care deservesc publicul larg se încadrează și cele 40,7 milioane de euro alocate realizării de spaţii de parcare supraetajate şi subterane, numărul locurilor disponibile depăşind 4.000. La acestea se adaugă cele 800 de spații pentru parcarea bicicletelor din întregul ansamblu.

„8.000 de angajați lucrează în Iulius Town, în componentele office și retail, peste 16 milioane de persoane ne vizitează anual, zeci de mii de oameni își petrec weekend-ul  în parc. Acestea sunt cifrele care ne bucură și ne impulsionează. Acestea sunt cifrele care dau viață proiectului”, a adăugat Anuța Pop.

Iulius Gardens, cel mai nou parc al Timișoarei, aduce natura acolo unde îi este locul, printre oameni. O investiție de peste 8,7 milioane de euro, parcul este piesa centrală din mozaicul de regenerare urbană, fiind deopotrivă element de conexiune cu centrul orașului, scenă culturală și spațiu de interacțiune socială.

„Iulius Town s-a armonizat atât de ușor și natural cu orașul încât, uneori, e greu să-ți aminteși cum era înainte”, mai spune directorul general Iulius Mall Timișoara.

Rolul Iulius Gardens a fost cu atât mai vizibil în această vară cu restricții, când a fost scena pe care s-au mutat evenimentele din oraș, oferind acces publicului larg la experiențe cultural – artistice multiple, în aer liber.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Simonis și Fritz au ajuns la un consens. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

13 ore ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

14 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

16 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

18 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

18 ore ago