Administratie

Digitalizarea va schimba structura de personal de la Consiliul Județean Timiș. Zece la sută din angajaţi vor părăsi instituţia

Nici Consiliul Județean Timiș nu scapă de valul de reduceri a personalului care a cuprins instituțiile similare după alegerile locale din toamnă. Alin Nica, președintele CJ Timiș, a anunțat o reducere a numărului de angajați cu aproximativ zece procente. Unul dintre motivele principale, digitalizarea.

Google Work Space, Shared Folderes, semnătură digitală, toate aceste noțiuni își vor face loc în modul de lucru al angajaților de la Consiliul Județean Timiș, toate acestea pentru eficientizarea activității instituției. Iar pentru ca aceste noțiuni să își facă ”loc”, e posibil ca aproximativ zece la sută din angajați să părăsească instituția.

”Am demarat procesul de transformare digitală a fluxurilor de informații de la nivelul CJT. Astfel, s-au implementat sau sunt în curs de implementare soluții de tip google work space, shared folders, semnături digitale sau inițierea demersurilor pentru pregătirea unui manager de arhivă electronică. Semnăturile digitale vor elimina practic mapele care circulă și hârtiile care se pierd în interiorul Consiliului Județean și vor asigura o mai bună trasabilitate a oricărui act din interiorul instituţiei și a activității oricărui funcționar public în parte”, a declarat Alin Nica.

Tot în urma digitalizării, primăriile din județ vor beneficia de sprijin suplimentar în scrierea de proiecte europene.

„Pentru ca aparatul de specialitate al Consiliului Județean să fie performant trebuie să eficientizăm lucrurile, să eficientizăm mecanismele prin care funcționează Consiliul Județean, iar acest lucru îl putem face prin digitalizare și pregătirea pentru accesarea de fonduri prin mecanismul de redresare și reziliență al Uniunii Europene. Am inițiat demararea băncii de proiecte a Consiliului Județean Timiș, mecanism prin care primăriilor și instituțiilor din județ le va fi oferită consultanță pentru scrierea, accesarea și implementarea proiectelor și acest lucru este strâns legat  de viitorul fond județean de investiții pe care dorim să-l implementăm în județul nostru”, a mai spus Nica.

Dintre angajați, cine e profesionist și își face treaba nu va avea probleme. Cine nu dorește, poate trece în sectorul privat.

„Din evaluările preliminare, care sunt încă în curs, rezultă că vom putea funcționa liniștit cu 10% mai puțini angajați decât în prezent. Profesioniștii vor rămâne, cei care nu doresc să se implice în proiectele consiliului vor fi invitați să se bucure de efervescența muncii la privat pe piața timișeană sau nu numai”, a mai adăugat Alin Nica.

În acest moment, la CJT, efectiv, lucrează 267 de persoane. Șeful instituției spune că în acest moment anumite servicii și birouri sunt suprapopulate și va avea loc și o reorganizare.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

2 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

2 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

4 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

4 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

6 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

9 ore ago