Nici Consiliul Județean Timiș nu scapă de valul de reduceri a personalului care a cuprins instituțiile similare după alegerile locale din toamnă. Alin Nica, președintele CJ Timiș, a anunțat o reducere a numărului de angajați cu aproximativ zece procente. Unul dintre motivele principale, digitalizarea.
Google Work Space, Shared Folderes, semnătură digitală, toate aceste noțiuni își vor face loc în modul de lucru al angajaților de la Consiliul Județean Timiș, toate acestea pentru eficientizarea activității instituției. Iar pentru ca aceste noțiuni să își facă ”loc”, e posibil ca aproximativ zece la sută din angajați să părăsească instituția.
”Am demarat procesul de transformare digitală a fluxurilor de informații de la nivelul CJT. Astfel, s-au implementat sau sunt în curs de implementare soluții de tip google work space, shared folders, semnături digitale sau inițierea demersurilor pentru pregătirea unui manager de arhivă electronică. Semnăturile digitale vor elimina practic mapele care circulă și hârtiile care se pierd în interiorul Consiliului Județean și vor asigura o mai bună trasabilitate a oricărui act din interiorul instituţiei și a activității oricărui funcționar public în parte”, a declarat Alin Nica.
Tot în urma digitalizării, primăriile din județ vor beneficia de sprijin suplimentar în scrierea de proiecte europene.
„Pentru ca aparatul de specialitate al Consiliului Județean să fie performant trebuie să eficientizăm lucrurile, să eficientizăm mecanismele prin care funcționează Consiliul Județean, iar acest lucru îl putem face prin digitalizare și pregătirea pentru accesarea de fonduri prin mecanismul de redresare și reziliență al Uniunii Europene. Am inițiat demararea băncii de proiecte a Consiliului Județean Timiș, mecanism prin care primăriilor și instituțiilor din județ le va fi oferită consultanță pentru scrierea, accesarea și implementarea proiectelor și acest lucru este strâns legat de viitorul fond județean de investiții pe care dorim să-l implementăm în județul nostru”, a mai spus Nica.
Dintre angajați, cine e profesionist și își face treaba nu va avea probleme. Cine nu dorește, poate trece în sectorul privat.
„Din evaluările preliminare, care sunt încă în curs, rezultă că vom putea funcționa liniștit cu 10% mai puțini angajați decât în prezent. Profesioniștii vor rămâne, cei care nu doresc să se implice în proiectele consiliului vor fi invitați să se bucure de efervescența muncii la privat pe piața timișeană sau nu numai”, a mai adăugat Alin Nica.
În acest moment, la CJT, efectiv, lucrează 267 de persoane. Șeful instituției spune că în acest moment anumite servicii și birouri sunt suprapopulate și va avea loc și o reorganizare.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…