Administratie

A fost predat amplasamentul șantierului pentru drumul de legătură Timișoara – A1. Constructorul italian are la dispoziție doi ani pentru realizare/FOTO

Marți a avut loc predarea către constructor a amplasamentului pe care va fi realizat noul drum de legătură dintre DN 69 și autostrada A1. Acesta va oferi o nouă posibilitate, directă, de legătură a Timișoarei cu autostrada, de la bifurcația spre Sânandrei spre un nou nod rutier, care se va ridica după localitatea Covaci și Cerneteaz.

Ordinul de începere a lucrărilor a fost dat în 1 martie 2021, iar marți, 9 martie, a avut loc predarea amplasamentului și a bornelor de reper către firma care va realiza lucrarea. Contractul de proiectare și execuție a drumului de legătură Autostrada A1 Arad – Timișoara – DN 69 a fost câștigat de cei de la Todini Costruzioni Generali S.p.A. Predarea s-a făcut de către beneficiar, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere, prin DRDP Timişoara.

Durata contractului este de 24 de luni, din care 6 luni este perioada de proiectare și 18 luni – perioada de execuție a lucrărilor.

Traseul drumului de legătură începe cu circa 300 m înaintea intersecției existente, dintre drumurile DJ 692 și E671 (DN 69), aici se va amenaja un nod rutier și se va continua pe direcția Nord-Est, spre Autostrada A1. Traseul va avea o lungime de circa 10 km.

Acest proiect de investiție al CNAIR s-a derulat extrem de rapid, la jumătatea anului trecut, în august, se lansa licitația, la care s-a depus o singură ofertă, iar după analizarea documentației, această ofertă a fost acceptată. La începutul lunii ianuarie aceasta era anunțată  , iar acum la doar trei luni, a și fost predat amplasamentul.

Contractul a fost câștigat de o societate italiană, Todini Construzioni Generali. Aceasta a fost înfiinţată în anii 50, fiind deţinută în prezent de Prime System KZ, o companie din Kazakhstan care, la rândul ei, aparţine chinezilor de la Zhol Zhondeushi group.  Todini Costruzioni Generali SPA a fost o filială a Salini Impregilo cedată kazahilor în 2016, pentru 50 de milioane de euro.

Conform paginii oficiale a italienilor, aceştia au o serie de lucrări efectuate în Algeria, în Balcanii de Est, dar şi alte proiecte în Belarus, Federaţia Rusă, Moldova sau Bulgaria.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Descoperă noua tendință de shopping cu haine și accesorii de probă!

Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…

2 ore ago

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…

2 ore ago

În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO

Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…

2 ore ago

ABA Banat a reabilitat integral barajul și albia râului de la Oravița

În urma unei investiții a Administrației Bazinale de Apă Banat (ABA Banat), la Oravița au…

3 ore ago

După victoria din Giuleşti, Lugojul vrea puncte şi în meciul cu CSM Constanţa

La foc automat. Ca în fiecare toamnă, prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj nu prea…

3 ore ago

<b>VESSMARY: De 11 ani, redefinind eleganța feminină în România</b>

Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…

4 ore ago