Cu ajutorul fondurilor europene, Consiliul Județean Timiș dorește realizarea unei conexiuni directe între vama Jimbolia și Vama Nădlac, prin intermediul căreia întreg traficul de mărfuri și persoane din zona de vest a județului va putea ajunge spre vestul Europei și spre A1, fără a mai fi nevoie de tranzitarea Timișoarei sau a centurii de ocolire. Aceasta va deveni realitate odată cu finalizarea reabilitării DJ 693 de la Cărpiniș până la limita județului, spre Arad, iar de aici mai departe spre Pecica, pe un nou pod peste Mureș.
În valoare de 76 de milioane de lei, proiectul ar urma să fie finalizat până în luna septembrie a anului viitor. Semnarea efectivă a contractului de execuție a avut loc pe 5 martie, iar executant va fi societatea PORR.
”Acest proiect de finanțare este implementat în urma contractului încheiat de Ministerul Dezvoltării Regionale, în calitate de autoritate de management, și ADR Vest, în calitate de org intermediar, și județul Timiș în calitate de beneficiar. Contractul a fost semnat în 5 martie. Amplasamentul proiectului este în județul Timiș, între comunele Cărpiniș, Biled, Satchinez, Variaș și continuă mai apoi în județul Arad, spre nodul de conexiune din sudul orașului Pecica. Se dorește prin acest proiect de a lega vama Jimbolia și vama Nădlac, folosind drumurile naționale și județene existente sau pe care le vom realiza prin acest proiect, pentru a facilita accesul către autostradă și spre Europa pentru traficul de marfă și persoane din toată partea de vest a județului Timiș, care nu vor mai fi nevoit să tranziteze Timișoara sau centura pentru a ajunge la autostradă. Acest proiect este extrem de important pentru noi, este în lungime de 57 de kilometri pentru noi, dar necesar pentru modernizare circa 30 de kilometri. Valoarea proiectului este de 76 milioane de lei, cu TVA, din care 75,8 milioane cheltuieli eligibile. Contribuția proprie, care revine CJT, este de 1,5 milioane de lei, cofinanțarea de la bugetul național este de 9,5 milioane, iar restul este diferența nerambursabilă. Termenul până la care acest proiect trebuie finalizat este 30 septembrie 2022. sper ca până atunci, dar sper și ca lucrurile să evolueze chiar mai bine decât atât, să avem acest proiect foarte important finalizat. Firma care a câștigat licirația, PORR, este o firmă serioasă, care are o experiență vastă. Doresc constructorului succes, să nu aibă surprize și să ne bucurăm cât mai repede de efectele acestui drum”, a anunțat Alin Nica, președintele CJ Timiș.
Și reprezentantul constructorului a anunțat că speră la o finalizare mai rapidă a investiției, cu atât mai mult cu cât nu este o lucrare care să pună mari probleme
”Este o lucrare care ne reprezintă. Termenul de execuție contractuală este de 24 de luni. Urmează predarea amplasamentului și lansarea ordinului de începere a lucrărilor, din acel moment ne vom mobiliza cu echipele în teren. Este un proiect de execuție, nu văd nicio problemă legat de implementarea acestui proiect. Ne vom da silința să scurtăm termenul de execuție”, a declarat și reprezentantul PORR, Emanuel Reitmeier.
Cetăţenii românii care în ziua votului pentru alegerile prezidențiale nu se află pe teritoriul României pot…
În vestul ţării este Cod Roşu de viscol puternic. Vineri dimineața, la ora 10.00, ca…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…
Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…