Cătălin Iapă, fostul asistent al lui Nicolae Robu, a ”furat startul” și a prezentat înaintea noului primar o imagine cu viitorul tramvai al Timișoarei, mai precis cabina acestuia. Este posibil ca cei de la Bozankaya, turcii care au câștigat contractul de execuție al celor 21 de noi tramvaie, să nu fi aflat încă despre noua conducere a municipalității și să fi trimis informații tot către fosta conducere a orașului.
Revocat marţi din funcţia de secretar de stat în Ministerul Dezvoltării,. Cătălin Iapă are acum mai mult timp liber pentru a se ocupa de problemele Timişoarei, ceea ce şi face.
”Mă bucur să vă dau astăzi o veste foarte bună pentru Timișoara în legătură cu noile tramvaie care vor veni anul acesta și prima poză cu tramvaiul în construcție. După cum cei mai mulți dintre dumneavoastră știți, Timișoara va avea 21 de tramvaie noi cumpărate din fonduri europene, proiecte scrise, depuse și câștigate de administrația PNL, administrația Robu”, anunță cu mândrie Iapă.
Fostul secretar de stat la Ministerul Dezvoltării oferă și estimări asupra momentului în care vor ajunge în oraș primele tramvaie.
”Primele tramvaie le vom vedea în curând pe șinele din oraș, chiar din anul acesta. Tramvaiele vor fi livrate de firma Bozankaya Otomotiv, din Turcia, câștigătorul licitației organizate de Primăria Timișoara. Firma care a câștigat licitația, împreună cu Primăria Timișoara, au obligația de a omologa tramvaiul în Europa. În cazul în care acest lucru nu se va întâmpla orașul va pierde cele 21 de tramvaie și foarte probabil și fondurile europene aferente”, mai anunță Iapă.
El nu uită să sublinieze că, în calitatea pe care a avut-o la minister, s-a implicat personal în proiect, ținând legătura strâns cu cei de la AFER, Autoritatea Feroviară Română, cei care verifică tehnic proiectul tramvaiului și în final produsul.
”De oricâte ori au apărut probleme în acest demers m-am implicat să poată fi trecut cu succes. Și nu au fost puține momente dificile care puteau duce chiar la respingerea documentației și posibilitatea de pierdere a fondurilor”, a mai subliniat Iapă.
Conform liniei pe care Cătălin Iapă a urmat-o în ultima perioadă, una identică celei transmise de mentorul său, cel care i-a oferit și o carieră, Nicolae Robu, el îl atacă pe primarul actual al Timișoarei spunând că, de fapt, el habar nu are despre problema tramvaielor.
”Desigur că domnul primar Fritz nu cunoaște încă problemele reale ale Primăriei Timișoara și nici nu a știut de această problemă, dar e bine că eu am cunoscut-o încă de când am lucrat în Primăria Timișoara și m-am putut implica din poziția de la București să se finalizeze cu succes pentru oraș. Dacă ar fi știut de această problemă ar fi făcut măcar o vizită și la AFER, în nenumăratele vizite la colegii de la dumnealui de la București, să se asigure că Primăria Timișoara nu va pierde fondurile europene pentru tramvaie, o problemă directă a primăriei. Domnul primar, în schimb a preferat să se laude cu proiecte ce nu țin de Primărie, să spună că datorită vizitelor dumnealui la București are buget Ministerul Transporturilor pentru autostrada Lugoj-Deva sau pentru centură…”, mai menționează Iapă.
În această săptămână a fost avizată documentația tehnică de la dosarul de omologare (dosar de agrement, în termeni mai tehnici) de către cei de la AFER. Acesta este pasul cel mai dificil într-un demers de omologare a unui produs nou. Acum urmează probe la fața locului, în diverse locații din Europa, iar ultima probă fiind programată în Timișoara, efectiv cu tramvaiul pe șine.
La scurt timp de la apariția acuzațiilor lansate de Cătălin Iapă, referitoare la faptul că actualul primar, Dominic Fritz, nu știe prea multe despre problemele reale ale orașului, deci nici despre noile tramvaie, cel acuzat a avut o poziție în cadrul conferinței de presă săptămânală a primăriei. Răspunsul lui Fritz a fost scurt și la obiect.
”Sunt niște afirmații pe care nu vreau să le comentez. Dacă fostul secretar de stat vrea să intre într-o dezbatere electorală este binevenit să o facă în 2024. în rest nu vreau să intru în polemici”, a răspuns Dominic Fritz.
O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…
Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…
Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…
Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…
Nu ruşii, ci PNL din bani publici a plătit campania electorală a lui Călin Georgescu!…
La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…