Constituirea noului Consiliul Județean Timiș a schimba și componența Autorității Publice pentru Ordine Publică – ATOP. Astfel, au fost stabiliți consilierii care vor intra în cadrul organizației fără personalitate juridică, iar președintele CJT a decis și propunerile făcute pentru reprezentanții societății civile.
Miercuri, plenul consiliului județean a aprobat noii membri ai structurii amintite.
Astfel, din partea Consiliului Județean vor fi prezenți în ATOP Alin-Adrian Nica – Președintele Consiliului Județean Timiș, respectiv Bianca Luca, Alexandra-Viviana Țecu, Ioan-Cosmin Lazăr, Călin-Ionel Dobra și Valentin Korman, consilieri județeni.
De asemenea, conform legii, Alin Nica a decis și reprezentanţii comunităţii: Liliana Oneţ, fost prefect de Timiș, Lia Lucia Epure, respectiv Florian Mihalcea, președintele Societății Timișoara.
Pe lângă aceste persoane în componență mai intră și reprezentanți ai poliției, pompierilor, jandarmilor, etc. Lista îi include pe subprefectul Andrei Molnar și Alin Petecel, inspector-șef IPJ Timiș. Secretariatul executiv al ATOP Timiș va fi asigurat de Lavinia Simona Lupulescu, inspector superior și Bogdan Nădăștean, consilier superior în Direcția Administrație Publică Locală din cadrul CJ Timiș.
Autoritatea Teritorială de Ordine Publică (ATOP) se organizează şi funcţionează la nivelul fiecărui județ, este un organism cu rol consultativ, fără personalitate juridică, a cărei activitate se desfăşoară pentru a asigura un climat de siguranţă şi securitate publică.
ATOP sesizează şi propune măsuri de înlăturare a deficienţelor din activitatea de poliţie, face propuneri pentru soluţionarea de către organele de poliţie a sesizărilor care îi sunt adresate, referitoare la încălcarea drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, organizează consultări cu membrii comunităţilor locale şi cu organizaţiile neguvernamentale cu privire la priorităţile siguranţei persoanei şi a ordinii publice, prezintă trimestrial informări în şedinţele consiliului judeţean asupra nivelului de asigurare a securităţii şi siguranţei civice a comunităţii și elaborează anual un raport asupra eficienţei activităţii unităţilor de poliţie.
Mandatul membrilor autorităţii teritoriale de ordine publică este valabil pentru patru ani, până la alegerile viitoare. Cheltuielile necesare pentru desfășurarea activității ATOP se suportă din bugetul propriu al județului.
Pentru activitatea desfășurată în plen și comisii, membrii ATOP Timiș beneficiază de o indemnizație de ședință în cuantum de 5% din indemnizația lunară a președintelui CJT.
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…