Nu toate zonele din Timișoara se vor transforma în parcări taxate, indiferent de cartier, pare să fi decis primarul Dominic Fritz, dar că nimeni nu s-a născut proprietar în acest oraș pe un loc de parcare, mai spune acesta. De curând, Primăria Timișoara a lansat în dezbatere publică un proiect prin care propune trecerea sistemului de management al parcărilor de la SDM direct la primărie și ”monetizarea” oricărui spațiu disponibil. Ideea nu a prea prins bine la cetățeni.
E destul de posibil ca primarul Timișoarei să fi citit reacțiile apărute după lansarea în dezbatere publică a proiectului respectiv, unul care propunea cam ca orice spațiu pe care se poate parca să fie taxat de municipalitate, iar decizia asupra aplicării unei asemenea măsuri să fi devenit una mai … moale. Marți, Dominic Fritz a spus că nu chiar toate locurile de parcare vor fi plătite, dar și faptul că nimeni nu s-ar fi născut cu un drept gratuit asupra unui loc de parcare atunci când a vorbit despre modul în care se va transforma sistemul de parcare din Timișoara.
„Nu există pentru nimeni un drept înnăscut să folosească spațiul public unde vrea el și pe gratis. Trebuie reglementat cum și cine folosește spațiul public, la ce preț. Asta încearcă această politică de parcare. Momentan, mult spațiu public este folosit în Timișoara ca parcare, fără ca acest lucru să fie reglementat. Cu această politică de parcare la care lucrăm vrem să ne asigurăm că putem controla cine are voie și la ce preț să-și pună mașina. O fie în continuare zone unde o să fie gratuit, o să fie alte zone de parcare unde trebuie să plătești, o să fie alte zone unde doar cei care pot să dovedească că au o locuință în zona respectivă pot să-și cumpere un abonament. Important este că spațiul public trebuie reglementat”, a declarat Dominic Fritz.
Chiar gratis acel loc de parcare nu e, pentru că pe mașini se plătesc impozite la primărie. Oricum, nimeni în afară de inițiatori nu pare să știe secretul noului regulament, singurele informații care au ”transpirat”, fiind cele incluse în textul aferent schimbări administrării fostului sistem Telpark. Iar acesta este unul care vorbește despre… plata cu telefonul a parcării, o facilitate care există de ani buni de zile.
Administratorii orașului ne garantează că regulamentul de parcare nu e făcut că așa se dorește, ci pe baza unui studiu, care va fi bază pentru ”fundamentarea filozofiei”, ne spune și viceprimarul Ruben Lațcău. Ce își dorește acesta de la impunerea de taxe pe aceste locuri de parcare?
„Studiul pe care l-am făcut se ocupă de fundamentarea filosofiei, dacă este oportun ca Municipiul Timișoara să-și înființeze un serviciu public. Pentru asta a fost făcut acest studiu. 8-9-10 milioane de lei, să poată să fie folosiți ca să extindem rețeaua de parcări amenajate”, spune Lațcău.
Acum, primăria caută și o modalitate prin care să îi facă pe migranții economici veniți din alte județe să își înmatriculeze mașinile în Timiș și să plătească impozit aici. Nu ai devenit timișorean cu acte, nu capeți loc de parcare, pare să fie acea ”filozofie”.
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…
Divizionara secundă CSC Dumbrăvița a ajuns la un acord de reziliere cu jucătorii Alexandru Martinov…
Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…
Timișorenii care vor să își spună părerea despre calitatea vieții pot completa acum sondajul sociologic,…