Consiliul Judeţean Timiş

Centura mică a Timișoarei continuă cu porțiunea dintre Moșnița Veche și Giroc

Consiliul Județean Timiș se pregătește de asfaltarea unui nou sector din centura alternativă a Timișoarei. Vor fi modernizați 12 km de drum județean, între Moșnița Veche, Urseni și Giroc. De curând a fost lansată licitația publică pentru noua șosea.

Pe traseu, pe lângă modernizarea sectoarelor deja asfaltate, se va turna asfalt pentru prima dată pe mai mulți kilometri. Astfel, instituția dorește să achiziționeze serviciile de elaborare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic – inclusiv obținerea autorizației de construire. Firmele interesate pot depune oferte până pe 22 septembrie. Serviciile sunt estimate la o valoare de cel mult 519.320 lei + TVA.

Tronsonul de drum ce urmează a fi modernizat se află pe DJ595D, între km 4+000 în Moșnița Veche și sensul giratoriu din fața Primăriei Comunei Giroc, măsoară cca. 12,5 km și traversează și localitățile Moșnița Nouă și Urseni.

Mergem înainte cu demersurile de a conecta comunele periurbane ale Timișoarei prin intermediul drumurilor județene. Avem și cazuri fericite, unde nu este mult de lucru, fiind tronsoane deja asfaltate, dar și zone unde trebuie să turnăm asfalt pentru prima dată sau chiar să preluăm drumuri comunale, pentru a putea interveni pe ele. În cazul DJ595D, am încredere că elaborarea documentației nu va ridica mari probleme, dorind să intrăm cât mai repede în execuția propriu-zisă”, spune președintele CJ Timiș, Alin Nica.

În localitățile vizate, drumul județean ce urmează a fi modernizat vizează următoarele străzi: Str. Mare, str. Bistrei – în Moșnița Veche; Calea Moșnița Veche, Calea Medveș – în Moșnița Nouă; Str. Morii, str. Nicolae Botoca – în Urseni; Str. Muncitorilor, str. Bârzava, str. Semenic – în Giroc.

Tronsonul supus modernizării este în mare parte deja asfaltat, cu excepția sectorului cuprins între str. Nicolae Botoca din Urseni și comuna Giroc, unde drumul este din pământ, pe o lungime de aproximativ 4,4 km. Șoseaua traversează în Urseni o linie de cale ferată, iar în extravilanul comunei Giroc un canal peste care trebuie construit un pod de o lungime de cca. 20 de metri.

Modernizarea DJ 595D face parte din strategia Consiliului Județean de realizare a unei centuri exterioare de ocolire a municipiului Timișoara formată din sectoare de drumuri

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

CSM Lugoj rămâne pe mai departe un club european!

Echipa bănățeană cu cele mai multe prezențe în Europa în ultimul deceniu este CSM Lugoj.…

10 ore ago

La Timișoara apar 23 de noi străzi. Una e chiar în zona zero a orașului

Dezvoltarea accelerată a Timișoarei a dus la apariția a noi străzi, în cartierele și zonele…

11 ore ago

La granița cu Ungaria au fost descoperite probleme atât cu migranții ilegali, dar și cu febra aftoasă

Chiar dacă România a intrat în Schengen, ceea ce a însemnat renunțarea la controalele tradiționale…

11 ore ago

Un nou succes timișorean la Hexagonul Facultăților de Drept

Echipa Facultății de Drept Timișoara a obținut locul trei la cea mai nouă ediție a…

11 ore ago

Conform așteptărilor, chiar dacă s-a tremurat pentru victorie. Timișoara bate din nou Steaua

SCM Timișoara a reușit a treia victorie din ultimele patru meciuri în Liga Națională de…

12 ore ago

„Dintre Dealuri” – Gustul autentic al Banatului, direct din inima dealurilor

Banatul este un teritoriu al diversității – cultural, lingvistic și, mai ales, gastronomic. Între dealurile…

15 ore ago