drum lucru
Lucrările de investiții în domeniul drumurilor județene au dus la asfaltarea sau repararea a aproape 30 de km de covor asfaltic. Au fost șantiere unde s-a șternut fie strat nou, fie reciclat, urmează alți 16 kilometri în perioada următoare
În cadrul programului anual de întreținere a drumurilor județene, Consiliul Județean a turnat, în această vară, covoare asfaltice pe o lungime de peste 18 de km. De asemenea, în cazul a altor 10 kilometri a fost utilizată tehnologia de reciclare in situ.
”Această metodă constă în utilizarea materialului rezultat din frezarea straturilor superioare ale structurii rutiere existente, degradate, prin adăugarea de liant specific structurii rutiere. Lucrările de întreținere vor continua, conform contractelor semnate, și în perioada următoare, pe noi sectoare de drum. În plan se află și o creștere a sumelor alocate, în cadrul unei rectificări bugetare”, transmit cei de la CJ Timiș.
Suma utilizată pentru covoare asfaltice se ridică la o valoare de șapte milioane lei, lucrările fiind deja finalizate pe următoarele sectoare: DJ 588, în zona Gătaia, pe o lungime 4 km; DJ 594B, de la DN6 la Bulgăruș, cât și în Lenauheim, 4.5 km; DJ 692, între Sânandrei și Carani, cât și în Variaș, 5 km; DJ 684, Românești – Tomești, 4.6 km.
Sumele alocate pentru reciclări in situ în acest an se ridică la aproape nouă milioane lei. Până în prezent, au fost efectuate lucrări pe: DJ 594, Bulgăruș – Lenauheim, 3.7 km (urmează marcajele rutiere); DJ 592B, Nițchidorf – 1 km, Chevereșu Mare – 1 km; DJ 592A, Sacoșu Turcesc – Otvești, 2.8 km; Berini – Tormac, 1.7 km (mai sunt necesare mici lucrări + marcaje rutiere).
În perioada următoare, vor intra în lucru noi sectoare de drum, pe o lungime de 16 km, fie pe covoare asfaltice noi sau reciclări, după cum urmează: DJ 692A, Sânandrei – DN69, 2.55 km (s-a demarat deja frezarea); Dudeștii Noi – Sânandrei, 1.3 km, plus încă 0.2 km spre Becicherecu Mic; DJ 588, Șemlacu Mare – CF, 1.5 km; DJ 684, DN 68A (Coșava) – Românești, 5.2 km; DJ 681, Gladna Română – Zolt, 2.1 km; DJ 609B, Balinț – Bodo, 2 km; DJ 592D, Racovița – Hitiaș (DJ 572), 1.5 km.
„Covoarele asfaltice și reciclările in situ sunt soluții mult mai bune decât plombările, aplicându-le acolo unde problemele cu suprafața de rulare sunt prea mari pentru intervenții punctuale. Programul anual de întreținere este deosebit de important, întrucât ne permite să intervenim rapid, la costuri reduse. Investim în acest an 16 milioane lei în aceste două activități, având semnate patru contracte, cu firme diferite, câte două pentru vestul și estul județului. La rectificarea bugetară, ne dorim mărirea bugetului, întrucât infrastructura este prioritară pentru noi”, a declarat președintele CJ Timiș, Alin Nica.
Trebuie menționat că lucrările din cadrul programului de întreținere diferă de cele derulate în cadrul planului de investiții, unde CJ Timiș are de asemenea mai multe drumuri județene în curs de modernizare.
Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…
Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…
Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…
Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…
Vreme de toamnă în acest weekend, cu nori și ploi. Iarna se lasă așteptată și…
Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…