Administratie

Extinderea drumului județean spre A1, tot cu probleme. Alin Nica are promisiuni de la constructor și speră evitarea rezilierii contractului

Lipsa de activitate de pe șantierul de extindere la două benzi a drumului județean spre nodul A1 de la Giarmata e (aproape) la fel ca și în urmă cu o lună, atunci când șeful Consiliului Județean Timiș amenința firma constructoare cu rezilierea contractului. Totuși, ceva s-a făcut, a fost finalizată o parte din șosea, dar perspectiva rezilierii nu a dispărut, avertizează Alin Nica. Cea mai mare problemă, pierderea finanțării europene.

Sunt în continuare probleme mari și întârzieri pe măsură pe șantierul de la DJ 691, care leagă Timișoara de autostrada A1, nodul de la Giarmata. Societatea Tehnocer nu reușește să lucreze în ritmul cerut, spune Alin Nica, președintele CJ Timiș. La jumătatea lui septembrie, el amenința firma cu rezilierea contractului. O soluție total nedorită, dacă ne gândim că ar fi dus la necesitatea unei noi licitații, la întârzieri mari și, cel mai important, la pierderea finanțării europene. Iar aceasta ar însemna și o gaură serioasă în bugetul județului, pentru a acoperi plata facturilor aferente investiției. Deocamdată rezilierea nu a avut loc, dar a avut un mic efect pozitiv pe șantier.

”Nu am reziliat contractul, am văzut o oarecare mișcare, s-a finalizat în sfîrșit porțiunea de la Socar și până la centură, se circulă acolo pe patru benzi, așa cum ne-am dori să se circule pe toată șoseaua spre autostradă. S-a mai lucrat pe cealaltă porțiune la fundație, la partea constructivă a noului drum, nu e ritmul pe care mi-l doresc. În orice decizie foarte dificilă, prefer să cumpătez decât să iau o decizie rapidă și să nu regret mai apoi. Mai am speranță să îl determin pe constructor să accelereze”, a spus Alin Nica.

Marea problemă în cazul unei decizii radicale se referă la pierderea finanțării.

”Mai e și chestiunea finanțării, în caz că reziliem, va trebui să ne asumăm riscul de a pierde finanțarea. O asemenea decizie pentru mine este extrem de dificilă, eu n-am reziliat niciun contract în toată activitatea mea, mă lupt până la capăt pentru o soluție”, a mai spus șeful CJT.

El acuză în continuare disputa cu primăria din Dumbrăvița, dar mai ales cu cea din Timișoara, pe tema porțiunii de drum județean care traversează localitatea periurbană. Constructorul se prevalează de imposibilitatea de a lucra în acea zonă pentru a justifica întârzierile. Acolo trebuie mutați stâlpii rețelei de alimentare a troleibuzelor, iar municipalitatea timișoreană refuză acest lucru, spunând că proiectul CJT nu include și modul de refacere a lucrării.

”Nu am primit acceptul formal oficial pentru tronsonul din Dumbrăvița, constructorul se prevalează de asta, spune că ar fi lucrat da nu are front de lucru. E un cerc vicios în care îți trebuie multă tărie de caracter să accepți toate acestea și împingi proiectul într-un punct în care periclitezi toată finanțarea. Ce am câștigat până la urmă? Vom avea drumul făcut? Dacă va fi să reziliem contractul, și această direcție e avută în vedere, ne vom asigura planul B de finanțare, din alte surse, chiar și din fonduri proprii. Eu mai sper să nu pierdem această finanțare”, a continuat liderul CJ Timiș.

Dacă se va ajunge în situația nedorită a pierderii finanțării, CJT e hotărât să se îndrepte împotriva firmei constructoare.

”Proiectul e de aproape 80 de milioane de lei, ar trebui să găsim banii să facem noi proiectul din fonduri proprii, ceea ce este un efort imens. Categoric va fi proces, asta nu ne încălzește nici pe noi, nici pe cetățeni, care sunt obligați să treacă prin acel trafic infernal. Vom face toate demersurile, nu vom lăsa lucrurile în sensul prejudicierii instituției noastre, mai avem răbdare zile, săptămâni. Am văzut o mică schimbare, sper să avansăm și mai mult”, a mai spus Nica.

Pe șantier, nu există doar lipsa de acțiune a firmei de construcții.

”Sunt probleme moștenite, de la administrația trecută, sunt probleme structurale, de prevedere a unor sume pentru anumite lucrări solicitate de constructor din cauza unor inadvertenţe din studiul de trafic revăzut. Acum e un număr mai mare de autovehicule care folosesc acel drum. Studiul de trafic e de șase ani, de atunci s-au schimbat multe lucruri. Să vedem dacă putem să suplimentăm, să nu se ajungă în situația în care terminăm lucrarea și să ajungă să se crape, să apară gropi, denivelări. Sunt probleme cu stâlpii, divergențe de opinii cu primăriile, sper să le rezolvăm. Sunt probleme la calea ferată, cu trecerea, sunt bani care nu au fost puși în proiect”, a încheiat Nica.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

60 de minute ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

O oră ago

La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului

13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…

O oră ago

Doi jucători străini vin la SCM USV via Constanţa

Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…

2 ore ago

Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…

2 ore ago

Florin Drăgan, rectorul UPT: „A fost un an plin de incertitudini în mediul economic, iar instabilitatea politică accentuează problemele”

La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…

2 ore ago