Primăria Timişoara

Constructorul, așteptat să înceapă șantierul la Pasajul Solventul

Dominic Fritz a învins în lupta cu ”turnul de hârtii” și a reușit să semneze autorizația de construcție pentru pasajul Solventul. Edilul șef a anunțat că … lupta a durat câteva luni.

Aprobarea vine la jumătatea lunii noiembrie când este greu de crezut că se poate realiza ceva efectiv pe teren, deși speranțele finanțatorului sunt mari. Dar, important este că s-a reușit emiterea acestei autorizații.

Turnul acesta de hârtii este documentația care a stat la baza autorizației de construcție pentru Pasajul Solventul, pe care am semnat-o azi. Este o muncă asiduă dusă în ultimele luni de colegii mei din Primăria Timișoara, care au făcut tot posibilul ca lucrările la acest proiect de infrastructură, cel mai mare al municipiului, să poată începe în acest an”, spune Fritz.

Proiectul amplu va continua cu altele care vor integra pasajul în infrastructura de circulație rutieră și a tramvaielor din zonă.

Este un pasaj de patru benzi (câte două pe sens) în continuarea străzii Bogdăneștilor, pe care o modernizăm acum, cu linii de tramvai, trotuare și piste de biciclete, care va trece pe sub 12 linii de cale ferată. Pasajul va continua cu un pod peste Bega despre care vă voi da vești în curând și va asigura mai apoi legătura cu strada Gării, închizând astfel Inelul IV de circulație pe partea de vest a orașului”, mai scrie primarul.

Legat de demararea șantierului, Dominic Fritz este optimist.

Săptămâna viitoare constructorul va putea începe acțiunile de pregătire a șantierului, urmând ca în acest an să se lucreze, într-o primă fază, la relocarea utilităților”, spune acesta.

Noul pasaj ar urma să fie construit pe sub cele nouă linii de tren care traversează zona respectivă şi va oferi posibilitatea trecerii traficului auto, pietonal, de biciclete dar şi al tramvaielor. Se va moderniza întreaga tramă stradală, inclusiv reţelele edilitare stradale, subterane şi supraterane, se vor amenaja trotuare și piste pentru biciclete, zone verzi.

De construcție se va ocupa o asociere formată din Spic Internazionale (lider/ Italia) – Pod-Proiect (Iași) – Sylc Con Trans (Arad). Cele trei firme vor să lucreze cu doi terți: Arcada Company (Galați) și Conextrust (Bacău) și cinci subcontractanți: Teoval & Co (Iași), FDF Electric Grup SRL (Iași), ISPCF (București), Radaria (Galați) și SC Yda Proiect Consulting SRL (Iași). Valoarea investiției este de aproape 24 de milioane de euro.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Fritz acuză: Primăria Timișoara, special descalificată pentru preluarea Spitalului CFR, pentru ca acesta să ajungă la Județean

Dominic Fritz acuză guvernul că face în așa fel încât Spitalul CFR să ajungă, cu…

11 ore ago

Stabilirea celui de al doilea viceprimar al Timișoarei, (deocamdată) o misiune puțin posibilă. Poate, după Parlamentare

Stabilirea unui al doilea viceprimar al Timișoarei în noua legislatură, alături de confirmatul Ruben Lațcău,…

12 ore ago

Dumbrăviţa vrea să reînoade la Târgovişte seria rezultatelor pozitive

În etapa a 13-a din Liga 2, CSC Dumbrăviţa va evolua în deplasare, contra Chindiei…

12 ore ago

Sâmbătă se închide temporar Pasajul Michelangelo

La solicitarea societăților din subordine, Aquatim și Colterm, comisia de circulație din cadrul Primăriei Muncipiului…

13 ore ago

Volumul „Transhumanism”, între ştiinţă şi spiritualitate, recent lansat la UPT

Încă o zi memorabilă în universul UPT. Sala Senatului Universității Politehnica Timișoara, o sală cu…

16 ore ago

Cei doi noi vicepreședinți ai Consiliului Județean Timiș au fost aleși

Începând de vineri, structura de conducere a Consiliului Județean Timiș este completă. Aleșii județeni și-au…

16 ore ago