Conduc de ceva ani pe drumurile patriei și mă agasează ideea de a trece prin Topolovăț cu 50 km/h. Apoi am văzut că prin Jupa pot trece și cu 70 km/h, dar nu prin fața școlii sau în proximitatea trecerilor de pietoni. Nu-mi place, e obositor, faci un drum lung și vrei să ajungi acasă, dar te supui ordinii, cu gândul că în scurt timp Sorin Grindeanu va face autostrăzi. Dar conducerea autovehiculelor în trafic nu e după cum ne place nouă.
Aș prefera să dau mână liberă celor care se ocupă cu așa ceva, poate ei au statistici despre câte accidente au loc într-un loc și cam la ce viteză ar fi optimă adaptarea vitezei. În această ecuație trebuie să intre și fluidizarea, decongestionarea traficului în special la anumite ore, dar și securitatea celorlalți participanți la trafic, fie ei și pietoni.
Ați fost cumva pe drumul ce leagă Bechicherecu Mare (Zrenjanin) de Belgrad? E, dacă n-ați fost e și bine, e și rău. Ați pierdut o salbă de bălți din lunca Dunării, pline cu un crap delicios servit prăjit în niște cochete restaurante de la șosea. Dar înainte să ajungi la ele mori de foame și te întrebi de ce între două localități, pe marginea unei păduri, dincolo, teren agricol, trebuie să conduci cu 60 km/h, ba chiar cu 50, afară din localitate. Chiar așa, nu ai răspunsuri și am convingerea că până și autoritățile sârbe, cât de caudate par ele, au vreo explicație. Fie ea și una tâmpită. Iar cu poliția sârbă nu te joci. Dacă nu-ți iese cu șpaga, atunci sigur ajungi la secție în situația că nu ai dinari să plătești amenda.
Revin la Timișoara, la viceprimarul Lațcău, la comisia de circulație și la viteza de 50 km/h mai nou limita maximă admisă pe străzile municipiului. Înainte să-i citesc explicațiile, îmi imaginez cum va funcționa treaba asta, altfel nu foarte nelalocul ei. Marele trafic din orele de groază nu va fi afectat și dacă viteza ar fi limitată la 20 km/h. Se va merge cu coloana. Dacă coloana are 60 km/h, așa vom merge toți, chit că unda verde de la semafoare e setată mai îngust. Amenzi? De unde? Cine amendează la ora aia?
Noooo, amenda eventual o aplică poliția pe la ora 10, când nu e trafic, să se respecte tematica acțiunii. Indiferent cât ar fi viteza limită, că e 50 sau 60 km/h, discuția asta pare că vine în nota aceea că unii se fac că lucrează, iar noi ne facem că ne enervăm. Până nu se vor activa legal și tehnic acele echipamente cumpărate pe bani europeni, în Timișoara nu se va schimba nimic. Cumpărate pe vremea lui Nicolae Robu, camerele de filmare din marile intersecții, dar și radarele din vreo șapte largi bulevarde din Timișoara stau nefolosite după câți ani? Patru? Nici nu mai contează, a fost un delir total.
Îmi amintesc cum ne anunța Nicolae Robu cu un an înainte de alegeri că de a doua zi legea va fi necruțătoare, că nimeni nu va scăpa. Nici azi nu e necruțătoare, iar genul ăsta de exaltare ne face să ne întrebăm ce-o fi fost în capul autorităților locale când au comandat așa ceva, când au făcut acel proiect cu bani europeni, dacă nu avem cadru legal sau dacă poliției rutiere îi e lene să „scrie” atâtea procese verbale pentru câte depășiri ale vitezei limită a înregistrat radarul. Să ai acel sistem funcțional tehnic și să anunți amenzi date pe bază de filmări de pe câteva mașini de poliție ne arată cât de distractivă ne e viață, cât de facultative sunt legea și munca autorităților.
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…