Situația apărută joi, după ce administratorul judiciar al societății Colterm a cerut municipalității trei milioane de lei pentru plata gazului, aduce la iveală o situație mult mai gravă. Primarul Fritz a declarat că a plătit deja către compania de termoficare tot ce se putea legal plăti și că nu are nicio datorie către societate. Administratorul revine și trimite o “notă de plată” primăriei. Municipalitatea reacţionează, afirmând că pretenţiile celor care se ocupă de redresarea Colterm ar fi o glumă proastă sau o enormă greşeală.
Administratorul judiiar, un consorţiu condus de firma Alfa & Quantum Consulting SPRL, a somat Primăria Timișoara să își achite toate datoriile existente, astăzi, vineri, 25 martie! Având în vedere că societatea Colterm nu dispune de bani pentru plata gazului, există posibilitatea ca penalitățile să crească, dar mai ales să rămână fără gaz pentru căldură!
Societatea de insolvență anunță că primăria are datorii către Colterm în valoare de 2,3 milioane de lei, la care au adăugat, până 5,9 milioane de lei, datoriile altor instituții, unele neavând nicio legătură cu Primăria.
„Consortiul „ALFA & QUANTUM CONSULTING S.P.R.L, MAESTRO S.P.R.L si INSOLVEIN S.P.R.L., în calitate de administrator judiciar al COMPANIA LOCALA DE TERMOFICARE COLTERM S.A. (Compania) — in insolvenţă, in insoivency, en procedure collective, Având în vedere adresa subscrisei nr, 167/07/ITM/2021/17.03.2022 prin care v-am solicitat plata sumei de 3.000.000 lei până la data de 25.03.2022 în vederea achitării furnizorului de gaz, pentru a evita plata penalităţilor, respectiv având în vedere răspunsul Mun. Timişoara la această adresă din presa locală prin care s-a susţinut că „deja am achitat subvenţiile în avans pe întreaga lună aprilie. Am achitat toate facturile. Dacă vor găsi totuşl o facturd pe baza căreia să facem plata o să o facem”, vă comunicăm prezenta NOTIFICARE.
Prin care va aducem la cunoştinţă că figuraţi în soldul Colterm SA cu un debit neachitat în cuantum total de 2.343.768,80 lei, compus din următoarele sume de plată: 1. suma de 876.575,53 lei compusă din: debit principal în cuanturn de 776.492,08 lei şi penalităţi de intârziere în cuantum de 100.083,45 lei, reprezentând contravaloarea facturilor de vânzare energie termică/apă fierbinte furnizate Mun. Timișoara, în baza contractelor nr. 08/000/2018, nr. 04/038/204, respectiv nr. 16/001/2021 conform situației facturilor neâncasate anexate prezentei. (…) Vă rugăm să efectuați plata sumei de 2.343.768,80 lei solicitată mai sus, până cel târziu la finalul zilei bancare de astăzi, 25.03.2022. (…) De asemenea, vă aducem la cunoștință că instituțiile aflate în subordinea Mun. Timișoara fgurează cu debite de plată către Colterm SA în cuantum de 2,847.012,58 lei și de 5.922.991,40 lei, conform situațiilor facturilor neachitate la data de 25.03.2022. Facem precizarea că debitoarea Colterm SA – în insolvență nu deține disponibilități bănești necesare pentru plata consumului de gaz aferent zilelor următoare, existnd astfel un risc major nu doar de creștere a penalităților, dar inclusiv de eliminare din piață de către Transgaz Mureș SA”, se arată în notificarea trimisă pe adresa primarului Dominic Fritz.
La scurt timp de la transmiterea notificării din partea administratorului judiciar al Colterm, Primăria Timișoara a oferi un răspuns public la aceasta.
”Adresa transmisă presei și Primăriei Municipiului Timișoara de administratorul judiciar al Colterm, desemnat de instanță, este fie o greșeală de proporții a acestuia, fie o glumă extrem de proastă. Altfel instituția noastră nu își poate explica de ce consorțiul de firme desemnat de instanță crede că Universitatea Politehnica Timișoara sau Universitatea de Vest din Timișoara, Curtea de Apel Timișoara sau chiar Parohia Romano Catolică ar fi instituții în subordinea Primăriei Timișoara. În ceea ce privește instituțiile care sunt cu adevărat în subordinea Consiliului Local Timișoara sau a primăriei și cărora Colterm le-a emis facturi, facem precizarea că acestea au autonomie financiară, birou de contabilitate și directori care decid plata acestora, drept urmare adresa trebuie să fie înmânată lor. Nu în ultimul rând, administratorul judiciar a descoperit facturi pentru lucrări efectuate chiar și în 2017, deci în urmă cu cinci ani, pentru care însă nu există procese verbale de recepție, facturi care au fost emise abia anul trecut. În lipsa acestor procese verbale de recepție, plata acelor facturi este nelegală. Astfel, Primăria Timișoara își reafirmă angajamentul de a susține termoficarea centralizată în municipiu și a demonstrat cu vârf și îndesat acest lucru, virând doar în primele trei luni ale anului aproximativ 92 de milioane de lei către această companie. În plus, au fost virate în avans și subvențiile pe luna aprilie, Primăria Timișoara fiind astfel cu toate plățile la zi. Însă orice susținere trebuie să aibă o bază legală, municipalitatea neputând să achite facturi ale unor instituții de învățământ superior, religioase sau pentru instituții aflate în subordinea altor autorități centrale și locale, cum ar fi Ministerul Apărării Naționale sau Consiliul Județean Timiș, cum eronat pare a crede administratorul judiciar”, se spune în poziția primăriei.
Update. Administratorul judiciar a revenit cu un nou comunicat de presă în care se dă replică la… replica Primăriei
“Legându-se de faptul că pe lista datornicilor Colterm există și alte instituții, edilii Timișoarei uită să spună ce se întâmplă cu partea mare a datoriilor, urmare a unor facturi neachitate pentru furnizarea de energie termică, și care aparține exclusiv Primăriei Municipiului Timișoara. Afirmația conform cărora municipalitatea este cu plata tuturor facturilor la zi este falsă, iar scuzele care vizează instituțiile care nu sunt subordonate primăriei încearcă doar să abată atenția de la fondul problemei. Vom detalia în perioada următoare evidența exactă a sumelor datorate către Colterm, din care cea mai mare parte este responsabilitatea municipalității și a instituțiilor subordonate. Comunicarea noastră a venit în sprijinul administrației timișorene, care prin vocea primarului Dominic Fritz a afirmat: “Dacă vor găsi totuși o factură pe baza căreia să facem plata o să o facem”, arătându-i care sunt facturile restante deja existente”, transmit reprezentanţii consorţiului care asigură administrarea judiciară a Colterm
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…