Primăria Timişoara

Administratorul judiciar al Colterm avertizează Primăria Timișoara: Ar putea urma falimentul societății de termoficare

Administratorul judiciar al societății de termoficare Colterm revine cu o nouă adresă către Primăria Timișoara și cere din nou achiziția de certificate verzi „antipoluare” aferente activității de anul trecut. Primăria este acționar unic, spune administratorul judiciar, iar pe lângă rămase necumpărate se adaugă și cele care au termenul limită pe 30 aprilie.

Consorțiul format din Alfa & Quantum Consulting S.P.R.L., Maestro S.P.R.L., Insolvein S.P.R.L. Avertizează că sunt sute de mii de asemenea certificate care trebuie urgent cumpărate. Administratorul judiciar anunță că pentru perioada pe care a avut în ”întreținere” Colterm a achiziționat deja aproape 80.000 de asemenea certificate, îndeplinindu-și obligațiile legale.

Adresă prin care va solicităm să îndepliniți de urgență formalitățile ce se impun în vederea achiziționării de către Mun. Timișoara, în calitate de acționar unic, în numele COMPANIEI LOCALE DE TERMOFICARE COLTERM SA, a unui număr de 153.443 de certificate de emisii de gaze cu efect de seră, aferente perioadei anterioare deschiderii procedurii insolvenței 01.01.2021-25.10.2021. Certificate EUA aferente anului 2021, ce trebuie achiziționate până în data de 30.04.2021 sunt în număr de 232.749. Pentru perioada ulterioară deschiderii procedurii insolvenței, 26.10.2021-31.12.2021 CLT Colterm SA, prin administrator special dl. Amza Cristian, cu avizul administratorului judiciar, a asigurat un număr de 79.306 de certificate, aferente generării de emisii CO2 pe perioada ulterioară deschiderii procedurii de insolvență. Astfel, CLT Colterm SA prin administrator special si administrator judiciar, și-a îndeplinit propria obligație legală de a achiziționa certificatele EUA ulterioare deschiderii procedurii generale de insolvență, iar certificatele anterioare deschiderii procedurii sunt în sarcina acționarului unic, care a asigurat administrarea societății debitoare, și care putea și trebuia să asigure achiziționeze anterior datei de 26.10.2021 a certificatelor EUA aferente activității și emisiilor de CO2 înregistrate în perioada 01.01.2021-26.10.2021”, anunță administratorul judiciar.

Până la finalul acestei luni trebuie urgent achiziționate alte peste 150.000 de asemenea certificate.

În prezent au rămas neachiziționate un număr de 153.443 de certificate EUA aferente   generării de emisii CO2 pe perioada 01.01.2021-25.10.2021 ( anterioară deschiderii procedurii de insolvență), care trebuie de urgență cumpărate până cel târziu în data de 30.04.2021”, mai anunță administratorul judiciar.

Colterm nu va putea cumpăra aceste certificate, pentru că procedura insolvenței lasă doar posibilitatea achitării de datorii curente, spune consorțiul de firme.

Certificatele EUA aferente perioadei 01.01.2021-25.10.2021 ce trebuie achiziționate până în 30.04.2022 reprezintă o creanță certa anterioară deschiderii procedurii insolvenței, care a devenit lichida si exigibila ulterior si se asimilează  disp. art 102 alin. 1 din L. nr. 85/2014 conform cărora „sunt creanțe anterioare și creanțele bugetare stabilite printr-o decizie de impunere întocmită ulterior deschiderii procedurii, dar care are ca obiect activitatea anterioară a debitorului”, se mai spune în adresa lansată.

Reprezentanții consorțiului mai subliniază că situația existentă, inclusiv imposibilitatea de a plăti certificate mai vechi, a fost deja adusă în atenția municipalității de către administratorul special.

Primăria Timișoara, unic acționar, s-a ocupat de administrarea firmei, deci trebuie să își asume ce s-a întâmplat,

Urmare a analizei efectuate de administratorul judiciar privind activitatea CLT COLTERM SA de la data desemnării si până în prezent, s-a constatat că Mun. Timișoara are calitatea de acționar unic  pentru debitoarea Colterm SA, ceea ce a presupus si  administrarea societății CLT Colterm SA anterior deschiderii procedurii de insolvență  În calitate de acționar unic, pe de-o parte, și de unitate administrativ teritorială, pe de altă parte, beneficiară a contractului de delegare (care stabilește prin HCL prețul de energiei termice livrate populației, și cuantumul subvențiilor pentru diferența de preț), apreciem ca aveți obligația legală de a asigura sursa de finanțare necesară achiziționării EUA aferente anului 2021”, se mai menționează în adresa consorțiului.

Aceștia mai spun că prin contractul de delegare a serviciului de termoficare costul real al certificatelor nu a fost inclus în prețul local al energiei termice.

Sub acest aspect arătăm că Mun. Timișoara este beneficiarul contractului nr. 216/30.05.2006, respectiv nr. CDE 2021-1475/15.10.2021-anexa 4 la HCL nr. 353/05.10.2021 prin care a fost delegat serviciul de utilitate publică constând în producerea, transportul și distribuția energiei termice către populația Mun. Timișoara, iar certificatele de emisii de gaze cu efect de seră sunt o obligația legală ce trebuie îndeplinită ca urmare a prestării acestui serviciu de utilitate publică, costul real al certificatelor aferente anului 2021 nefiind inclus de Mun. Timișoara în prețul local de producere, transport, distribuție și furnizare a energiei termice livrată de CLT Colterm SA. Astfel, pentru energia termică livrată populației până la finele anului 2021, societatea a încasat tariful vechi, neactualizat din data de 01.09.2010- populație 252,17 lei/Gcal (24% TVA inclus) ulterior redus la 242 lei/Gcal( prin diminuarea cotei de TVA la 19%), în timp ce costurile de aprovizionare cu gaze au fost la aproape 1000 lei/MWh. Așa cum reiese din adresa Mun. Timișoara nr. SC2022-7427/28.03.2022 în calculul prețului energiei termice livrate consumatorilor a intrat costul certificatelor doar începând cu data de 01.01.2022, însă certificatele care trebuie să fie achiziționate până în 30.04.2022 sunt certificatele aferente perioadei 01.01.2021-25.10.2021, costul acestor certificate aferente anului 2021 nefiind introdus anterior de Mun. Timișoara în prețul energiei termice.”, conform anunțului.

Dacă nu se va ține cont de situația apărută, consecințele pot fi drastice, mai precis falimentul Colterm.

Vă reatragem atenția asupra consecințelor negative menționate în adresa noastră anterioară nr. 175/05.04.2022, respectiv faptul că neachiziționarea unui număr de 153.443 certificate până cel târziu în data de 30.04.2022, va duce la aplicarea de către AFM a unor contribuții și penalități de întârziere în cuantum excesiv de mare, în conformitate cu prev. art. 18  din HG nr. 780/2006, printr-o decizie de impunere ce va constituie titlu executoriu, ceea ce va conduce la riscul iminent de declanșare a procedurii de faliment a debitoarei CLT Colterm SA, al cărui acționar unic este Mun. Timișoara”, mai spune administratorul judiciar.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

18 minute ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

O oră ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

2 ore ago

Sâmbăta viitoare se deschide Târgul de Crăciun de la Timișoara

Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…

2 ore ago

Aproape 12.000 de timișeni fără curent electric. CJT cere intervenția rapidă a echipelor distribuitorului de electricitate

Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare…

2 ore ago

ANAF avertizează asupra unor noi mesaje false în numele instituției

Contribuabilii români sunt avertizați de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la reapariția unor…

3 ore ago