Economic

Finanțiștii au pus ochii pe cei care prestează activități de înfrumusețare și tratamente cosmetice. Deocamdată le oferă un ghid

Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF) a elaborat și publicat un nou material informativ, respectiv Ghidul privind tratamentul fiscal aplicabil veniturilor obținute de persoanele fizice din prestarea unor activități de înfrumusețare/ întreținere corporală.

Persoanele fizice care intenționează să obțină venituri din prestarea unor activități de înfrumusețare/întreținere corporală au obligația înregistrării în registrul comerțului și autorizării funcționării și își pot desfăşura activitatea în următoarele forme de organizare: individual şi independent, ca persoane fizice autorizate; ca întreprinzători titulari ai unei întreprinderi individuale; ca membri ai unei întreprinderi familiale.

Ulterior înregistrării în registrul comerţului şi autorizării funcţionării,  persoanele fizice au obligația de a depune la organul fiscal competent Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice (formular 212).

În cazul în care încep activitatea în cursul anului fiscal, persoanele fizice vor depune “Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” – Capitolul II – Date privind impozitul pe veniturile estimate/norma de venit a se realiza în România și contribuțiile sociale datorate, în termen de 30 de zile de la data producerii evenimentului.

În situația în care persoana fizică începe activitatea în luna decembrie a anului de impunere, aceasta va depune “Declarația unică privind impozitul pe venit și contribuțiile sociale datorate de persoanele fizice” – Capitolul I. Date privind veniturile realizate, până la data de 25 mai inclusiv a anului următor celui de impunere.

Informațiile referitoare la declararea veniturilor și la stabilirea și plata obligațiilor fiscale se regăsesc în materialul elaborat de specialiștii Direcției generale de asistență pentru contribuabili, acesta fiind accesibil pe portalul  www.anaf.ro, la rubric Asistență Contribuabili/Servicii oferite contribuabililor/Ghiduri Curente și alte materiale informative.

Rolul materialelor elaborate de specialiștii ANAF este de a îndruma contribuabilii să se conformeze voluntar la declararea veniturilor realizate și la plata obligațiilor fiscale. Contribuabilii pot obține informații detaliate și  telefonic, apelând Serviciul central de asistență telefonică a contribuabililor – Call-center, la numărul de telefon 031.403.91.60.

Share
Published by
Marcel Hoster
Tags: coaforfisc

Recent Posts

Când succesul devine datorie publică. Filantropie 1.0 – Manual de responsabilitate pentru câștigătorii tranziției

Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…

O oră ago

Unul dintre cele mai îndrăgite evenimente ale sezonului se întoarce la Ghiroda pe 13 decembrie

Primăria și Consiliul Local Ghiroda, în parteneriat cu Asociația ProDatina, organizează sâmbătă, 13 decembrie 2025,…

O oră ago

Sărbătoarea Sfântului Nicolae, protectorul copiilor şi făcătorul de minuni

Pe 6 decembrie întreaga creștinătate îl sărbătorește pe Sfântul Nicolae, unul dintre cei mai iubiţi…

2 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 6 decembrie 2025

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 06.12.2025, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

15 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

18 ore ago