Primăria Timişoara

Primăria Timișoara vrea să reorganizeze Poliția Locală. Scade numărul de posturi pentru că ar fi scăzut populația orașului

Administrația timișoreană propune spre votul consilierilor locali o propunere de reorganizare a Poliției Locale. Aceasta ar urma să se facă prin transformarea vechiului departament într-o structură nouă, o direcție generală, cum este organizată această activitate și în alte mari orașe ale țării (București, Cluj-Napoca, Arad, Sibiu, Iași etc). În plus, municipalitatea spune că se va reduce și numărul de posturi pentru că ar fi scăzut populația orașului.

Numărul de posturi, conform propunerii de HCL, se va reduce cu 14, de la 372 la 358, ”ca urmare a reducerii numărului de locuitori ai Timișoarei, conform datelor de la Statistică, transmise prin Prefectura Timiș. Posturile reduse fac parte din categoria celor neocupate”, după cum spune Primăria Timișoara.

Restructurarea internă a direcției va presupune modificăr la o serie de Servicii și Birouri, reducându-se numărul de posturi de conducere de la 25 în vechea organigramă, la 21 în noua organigramă.

Astfel, devine un compartiment de sine stătător, în subordinea directă a directorului general, Compartimentul de Intervenție Rapidă, care înainte era încorporat în Biroul Ordine Publică și Intervenție Rapidă. Acesta va avea 21 de polițiști locali. La Serviciul Inspecție Comercială vor fi 5 polițiști în plus, suplimentarea fiind de la 8 la 13, la Serviciul Protecția Mediului vor fi 13 față de 10 în vechea organigramă, la Poliția Piețelor vor fi doi polițiști în plus, ajungând la 15 în total, iar la Serviciul Disciplina în Construcții va fi cu unul în plus, adică 11.

În urma reorganizării, se restructurează departamentele. Astfel, Biroul Proximitate și Siguranță Publică (114 posturi) va fi grupat cu Poliția Piețelor (15 posturi ) și Paza Obiectivelor (33 posturi) în subordinea unui adjunct, în timp ce Siguranța Circulației (31 posturi), împreună cu Monitorizarea Video (17 posturi) și Biroul Transport Urban care se comasează cu Patrulare Navală (13 posturi) vor fi girate de alt adjunct, iar al treilea adjunct se va ocupa de Inspecție Comercială (13 posturi), Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal (11 posturi), Protecția Mediului (13 posturi), Financiar, Achiziții, Logistică.

Consiliul Local al Municipiului Timișoara urmează să se pronunțe asupra reorganizării, schimbării denumirii instituției în Direcția Generală a Poliției Locale, modificarea și aprobarea Organigramei, Statului de funcții, Regulamentului de Organizare și Funcționare și aprobarea coeficienților de ierarhizare a posturilor.

Proiectul de hotărâre poate fi consultat aici: https://www.primariatm.ro/administratie/consiliul-local/proiecte-de-hotarari/?uid=B12BE9A216D6D786C225885A003E92BA

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Cimitirele Calea Șagului și Rusu Șirianu au trecut la programul de iarnă

SC Horticultura anunţă că, din această săptămâna cimitirele Calea Șagului și Rusu Șirianu funcționează după…

3 ore ago

Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei

Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…

11 ore ago

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

13 ore ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

17 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

17 ore ago