Orașul Timișoara va putea să își modernizeze integral parcul de mijloace de transport în comun, în urma aprobării la Ministerul Dezvoltării a proiectului în valoare de 308 milioane de lei, depus de Primăria Timișoara, pentru a fi finanțat din PNRR. Se vor înlocui tramvaie, autobuze, troleibuze.
”Aseară am primit o veste bună de la Ministerul Dezvoltării, au aprobat finanțarea proiectului pentru schimbarea flotei de transport în comun a Timișoarei, în valoare de 308 milioane de lei din PNRR. Este cea mai mare finanțare pentru un singur proiect primit de Timișoara. Din toate proiectele depuse de primării pe această finanțare, un sfert dintre toți banii alocați vine la acest proiect. Cu acești bani o să putem să cumpărăm 55 de mijloace de transp în comun, 30 autobuze, 17 tramvaie, și 8 troleibuze. Sunt în plus față de cele 44 de autobuze ce le primim de la Ministerul Dezvoltării pe un alt proiect, în plus față de cele 23 de tramvaie noi. Mai avem un proiect de finanțare depus pe troleibuze. Vom avea toată flota înlocuită, vorbim de 150 de mijloace de transport noi, toate electrice. Aceasta schimbă total fața transportului în comun din Timișoara, devine din nou coloana vertebrală a Timișoarei. Niciun oraș european nu face față transportului, decât dacă investește masiv în transportul în comun”, a anunțat primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Odată aplicat acest proiect, trebuie promovată utilizarea transportului în comun.
„Vrem să încurajăm cat mai mulți timișoreni să folosească transportul în comun. O să trebuiască să avem și alte schimbări la STPT. Noi trebuie să ținem minte că aceștia sunt bani europeni, ei nu pică din cer, sunt munciți de o asistentă din Suedia, un șofer din Spania, un medic din Germania. Sunt o manifestare a solidarității europene, noi profităm de realitatea europeană”, a mai subliniat Fritz.
Primele mijloace de transport noi ar putea ajunge la Timișoara până la finalul anului viitor, aceasta doar în condiții ideale legate de licitație și tot ce urmează după. O situație specială ar putea fi la tramvaie, unde municipalitatea ar putea folosi clauza din contractul cu Bozankaya, care permite extinderea celui existent, mai spune primarul.
”Procedăm la semnarea contractului. Imediat vom lansa licitațiile. Cu un pic de noroc, cu contestații și alte proceduri, la finalul anului viitor am putea să avem primele mijloace schimmbate. Nu exclud să folosim contractul de la Bozankaya, care permite extinderea, să nu mai facem o nouă licitație, am putea la anul să aducem noile tramvaie. Juriștii noștri și cei de la minister analizează aceasta.”, a mai subliniat primarul.
Conform oficialului, procesul de înlocuire nu va duce la eliminarea automobilelor din Timișoara, dar se poate vorbi de o echilibrare între transportul în comun și cel cu automobilul.
”Multe orașe în Europa au fost la un punct când s-au întrebat dacă fac trecerea la transportul în comun. E o finanțare istorică. Ce sa realizat în alte orașe e momentul să fie aplicat și aici, multe orașe au spus că nu se poate, dar cu investiții se poate. Este o echilibrare a situației, nu o renunțare la automobile. Credem în această ambiție și este posibil a fi realizată”.
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…