Consiliul Judeţean Timiş

Partenerii vor lucra cu administrația județului pe o platformă nouă, digitală. A costat 1,2 milioane de lei

Timișenii, firmele, unitățile administrativ – teritoriale și organizațiile care interacționează cu administrația județeană vor avea la dispoziție această platformă de colaborare digitală. Consiliul Județean a semnat zilele trecute contractul pentru implementarea unei platforme de colaborare digitală, acesta fiind atribuit în urma unei licitații publice Institutului Naţional de Cercetare Dezvoltare în Informatică din București.  Noua platformă va încorpora și un modul de plăți online.

Serviciile prestate se ridică la puțin peste 1,2 milioane lei, finanțarea fiind asigurată prin intermediul fondurilor europene. Societatea contractată are la dispoziție nouă luni pentru a realiza platforma. Trebuie spus că aceasta este complementară celei prin care se digitalizează procesele interne ale instituției, aflată deja în lucru și finanțată din surse bugetare proprii.

Soluția informatică de interacțiune digitală cu beneficiarii și partenerii Consiliului Județean are ca scop reducerea timpilor alocați, cât și oferirea unui mediu prietenos de relaționare. Funcționalitatea platformei va permite logarea mai multor tipuri de utilizatori, cetățeni, primării, instituții subordonate, deconcentrate, universități etc.

Printre altele, utilizatorii vor putea să programeze întâlniri video sau să primească răspunsuri automate la întrebările uzuale prin intermediul unui chatbot. lnteroperabilitatea cu sistemul financiar intern al instituției va permite, prin operatori dedicați, plata online a taxelor, impozitelor, cât și alocarea diferitelor sume cuvenite către utilizatori, cu monitorizarea acestora în timp real.

Dincolo de simplificarea interacțiunii cu partenerii noștri, am gândit soluția tehnică în așa fel încât să poată fi multiplicată la nivelul altor UAT-uri, asigurând într-o primă etapă posibilitatea de a folosi platforma ca utilizatori, apoi posibilitatea de interconectare. Cu cele două sisteme informatice, în momentul în care vor fi puse în funcțiune, putem spune că deschidem un nou capitol în administrația județeană. Va însemna o schimbare substanțială în bine ce va fi resimțită în mai toate procesele interne și externe ale instituției”, a subliniat administratorul public al județului, Marian Constantin Vasile.

Consiliul Județean Timiș a câștigat o finanțare pe fonduri europene de aproape trei milioane de lei pentru platforma în discuție. Dincolo de aceasta, o altă componentă importantă a proiectului prevede retrodigitizarea arhivelor instituției. Mai exact, vor fi scanate și arhivate electronic aproximativ 900.000 de pagini, 180 metri linari de arhivă. În acest caz, contractul urmează a fi semnat zilele următoare, licitația aflându-se pe final, în perioada de depunere a contestațiilor.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

12 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

13 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

15 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

15 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

17 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

19 ore ago