Administratie

Dominic Fritz prezintă reacția presei străine la evenimentul de deschidere al TM2023

Prezența media la deschiderea Capitalei Culturale a echivalat pentru Timișoara cu un calup de publicitate în valoare de trei milioane de euro, spune primarul Dominic Fritz. El prezintă titlurile dintr-o serie de publicații internaționale, care au relatat despre evenimentul din weekendul trecut.

”Estimăm că au participat aproximativ 60.000 de persoane la evenimentul de deschidere, 130 de evenimente care au făcut parte oficial din acest weekend. Timișoara a fost văzută de toată lumea, au fost peste 200 de jurnaliști acreditați la deschidere, au fost peste 50 de ambasadori și consuli, mai mulți miniștri”, a spus Fritz,

Cei aproape 200 jurnaliști acreditați la eveniment au relatat despre atmosfera din oraș, despre programul cultural și despre ambițiile Timișoarei – prin agenții de presă, posturi TV, radiouri și ziare internaționale.

”Impactul media, prezența în media națională și mai ales media internațională valorează în jur de trei milioane de euro doar pentru weekendul de deschidere. Dacă am fi plătit publicitate să ajungem la același număr de oameni cu știri sau publicitate despre Timișoara ne-ar fi costat trei milioane de euro”, a mai declarat primarul.

El a prezentat câteva din titlurile din presa străină, desigur el prezentând titlurile din țara sa de origine:

 ”Timișoara dă dovadă de optimism, multiculturalism și de curajul de a fi imperfectă” – scrie agenția de presă germană DPA, preluată de peste 70 de ziare, posturi de radio și TV.

 ”Cel de-al treilea oraș ca mărime din România este plin de culoare, atât prin peisajul urban, cât și prin modul în care oamenii trăiesc împreună”, scrie Süddeutsche Zeitung

 La Timișoara, ‘sora mai mică a Vienei’, se întâmplă mai multe ca niciodată” – theworldnews

 ”Din punct de vedere cultural, acest oraș industrial și universitar în plină expansiune are multe de oferit” – rtl.de

 ”Scopul programului e implicarea în cultură a tuturor claselor sociale”. – orf.at

”Încă nu avem cifrele finale. Dar din ce avem până acum, am ajuns la 4.000 de articole și menționări în presa națională și internațională și peste 60 milioane de vizualizări. Timișoara face știri pozitive prin potențialul ei. Și e doar începutul”, a încheiat Fritz.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Redacţia deBanat vă urează Crăciun fericit!

De marea Sărbătoare a Crăciunului vă dorim să aveți parte de gânduri bune, multă bucurie,…

3 ore ago

Valea Jiului o ia înaintea Timișului. A devenit funcțională, cu bani europeni, rețeaua Green Line, de transport public județean

În zona Văii Jiului a fost pus la punct și pornit un sistem de transport…

11 ore ago

Clubul Politehnica a primit cadou un autocar nou-nouț de Crăciun

Implicarea CJT în bunul mers al echiepi Politehnica, este evidentă și de bun augur. Sunt…

12 ore ago

Muzeul Apei de la Timișoara va oferi expoziții și evenimente mai atractive pentru public, în urma unui proiect european

Societatea timișoreană Aquatim este partener în cadrul unui proiect european, ”Incluziune și sustenabilitate în Muzeele…

12 ore ago

„Zâmbete în prag de sărbători” – ediția a IV-a, un gest de solidaritate pentru pacienții oncologici

Luna decembrie aduce speranță și bucurie prin intermediul campaniei „Zâmbete în prag de sărbători”, organizată…

13 ore ago

Primăria face parcare pe un teren în valoare de jumătate de milion de euro, lângă Piața Iosefin

Municipalitatea timișoreană e cu un pas mai aproape de realizarea unui proiect gândit de ani…

13 ore ago