Administratie

Dominic Fritz prezintă reacția presei străine la evenimentul de deschidere al TM2023

Prezența media la deschiderea Capitalei Culturale a echivalat pentru Timișoara cu un calup de publicitate în valoare de trei milioane de euro, spune primarul Dominic Fritz. El prezintă titlurile dintr-o serie de publicații internaționale, care au relatat despre evenimentul din weekendul trecut.

”Estimăm că au participat aproximativ 60.000 de persoane la evenimentul de deschidere, 130 de evenimente care au făcut parte oficial din acest weekend. Timișoara a fost văzută de toată lumea, au fost peste 200 de jurnaliști acreditați la deschidere, au fost peste 50 de ambasadori și consuli, mai mulți miniștri”, a spus Fritz,

Cei aproape 200 jurnaliști acreditați la eveniment au relatat despre atmosfera din oraș, despre programul cultural și despre ambițiile Timișoarei – prin agenții de presă, posturi TV, radiouri și ziare internaționale.

”Impactul media, prezența în media națională și mai ales media internațională valorează în jur de trei milioane de euro doar pentru weekendul de deschidere. Dacă am fi plătit publicitate să ajungem la același număr de oameni cu știri sau publicitate despre Timișoara ne-ar fi costat trei milioane de euro”, a mai declarat primarul.

El a prezentat câteva din titlurile din presa străină, desigur el prezentând titlurile din țara sa de origine:

 ”Timișoara dă dovadă de optimism, multiculturalism și de curajul de a fi imperfectă” – scrie agenția de presă germană DPA, preluată de peste 70 de ziare, posturi de radio și TV.

 ”Cel de-al treilea oraș ca mărime din România este plin de culoare, atât prin peisajul urban, cât și prin modul în care oamenii trăiesc împreună”, scrie Süddeutsche Zeitung

 La Timișoara, ‘sora mai mică a Vienei’, se întâmplă mai multe ca niciodată” – theworldnews

 ”Din punct de vedere cultural, acest oraș industrial și universitar în plină expansiune are multe de oferit” – rtl.de

 ”Scopul programului e implicarea în cultură a tuturor claselor sociale”. – orf.at

”Încă nu avem cifrele finale. Dar din ce avem până acum, am ajuns la 4.000 de articole și menționări în presa națională și internațională și peste 60 milioane de vizualizări. Timișoara face știri pozitive prin potențialul ei. Și e doar începutul”, a încheiat Fritz.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

23 de minute ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

25 de minute ago

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

14 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

15 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

17 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

18 ore ago