Situația viitorului drum expres care va lega Craiova/Filiași de Lugoj e una tot mai dificilă. Deși a ajuns doar în etapa realizării studiilor de fezabilitate, proiectul e deja în fața justiției, pentru două din cele patru loturi ale drumului rapid se judecă o firmă de specialitate și CNAIR, după ce contestația depusă pe licitație a fost admisă de Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor.
Perspectiva demarării rapide a lucrărilor la drumul rapid care să lege Lugojul de Craiova e tot mai îndepărtată. Astăzi, la București e primul termen de judecată la Curtea de Apel în soluționarea contestației depuse de societatea Egis, după ce nu a câștigat contractele pentru întocmirea studiilor de fezabilitate pentru drumul expres amintit. Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis, în parte, contestaţiile pentru lotul 2 Drobeta Turnu Severin – Domaşnea (65 km), respectiv Lotul 3 Domaşnea – Caransebeş (45 km).
Pe 29 decembrie 2022 şi 26 ianuarie 2023, CNSC admitea contestațiile. Pe 17 ianuarie 2023, Egis a depus contestaţie la Curtea de Apel Bucureşti, iar dosarul a fost preluat de la CNSC.
Câștig de cauză pentru realizarea studiilor de fezabilitate pe primele trei loturi a avut asocierea Irimat Cons SRL (lider de asociere) – Studio Corona SRL, Civil Engineering – Infranova Solutii Tehnice în Constructii SRL. Lotul 4 nu are nici măcar un consultant desemnat.
Drumul Expres Filiași – Lugoj are 230 kilometri, fiind împărțit patru loturi și o durată de realizare a studiilor de fezabilitate cuprinsă între 18 și 26 de luni. Asocierea condusă de societatea Irimat a câștigat contractele pentru Studiile de Fezabilitate ale primelor trei loturi, pentru suma de 70 de milioane lei.
Lotul 1 (Filiași-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km preţul estimat fiind de 19.912.613,44 Lei fără TVA; Lotul 2 ( Drobeta Turnu Severin – Domașnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km cu un preţul de 32.850.683,62 Lei fără TVA; Lotul 3 (Domașnea-Caransebeș) va avea o lungime de aproximativ 45 de km cu un preţ estimat de 17.908.135,44 Lei fără TVA.
Proiectul acestui drum expres a fost demarat în timpul mandatului la Transporturi a lui Cătălin Drulă, iar atunci cei de la Egis au obținut contractul pentru întreg drumul, fiind stabilit un singur lot, pentru toată lungimea acestuia. Contractul respectiv permitea firmei de consultanță în construcții să lucreze la studiul de fezabilitate și proiectul tehnic nu mai puțin de trei ani și jumătate. Contractul a fost anulat de Sorin Grindeanu atunci când a venit la conducerea ministerului, reluând licitația, pe patru tronsoane separate.
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…