Primăria Timişoara

Primăria Timișoara le face strategie comunelor periurbane din jurul orașului

Primăria Timișoara a realizat documentația necesară pentru delimitarea unei Zone Urbane Funcționale (ZUF) a municipiului. aceasta va include, pe lângă municipiul Timișoara, umai multe comune periurbane: Ghiroda, Moșnița Nouă, Giroc, Șag, Sânmihaiu Român, Săcălaz, Dudeștii Noi, Sânandrei, Dumbrăvița, Giarmata, Remetea Mare și Bucovăț.

Reprezentanții municipalității timișorene spun că acest concept va fi benefic și comunelor din jur incluse.

Delimitarea Zonei Urbane Funcționale va da un plus de coerență dezvoltării social-economice și organizării spațiale a teritoriului, oferind cadrul necesar pentru identificarea și implementarea unor politici și proiecte comune integrate”, anunță Primăria Timișoara.

Delimitarea ZUF reprezintă un pas important și necesar în elaborarea Strategiei

Integrate de Dezvoltare Urbană a Municipiului Timișoara. Aceasta va sta la baza finanțării  proiectelor de dezvoltare urbană ale municipiului și zonei urbane funcționale.

Municipiul Timișoara și zona adiacentă acesteia se încadrează în categoria de „Creștere Accelerată”, conform analizelor de la nivel național, având nevoie de o planificare strategică, care pornește de la un studiu detaliat al Zonei Urbane Funcționale (ZUF).

Varianta recomandată pe baza rezultatelor obținute include în Zona Urbană Funcțională toate UAT-urile din prima coroană (Ghiroda, Moșnița Nouă, Giroc, Șag, Sânmihaiu Român, Săcălaz, Dudeștii Noi, Sânandrei și Dumbrăvița). La acestea se vor adăuga Giarmata, Remetea Mare și Bucovăț, din coroana a doua, deoarece dispun de un acces rutier facil către centrul municipiului și se află în proximitatea Aeroportului Internațional Traian Vuia.

S-a ținut cont și de o delimitare care vizează un teritoriu continuu, comportamentul actual al locuitorilor din aceste localități, dinamica forței de muncă și dezvoltarea teritorială din ultimii ani. În toate localitățile incluse există un procent semnificativ de locuitori care fac zilnic naveta înspre și dinspre Timișoara (peste 30%), un potențial mare de dezvoltare, cu valori mari și foarte mari ale PIB la nivel local, o densitate în creștere a populației, o expansiune semnificativă a dezvoltării imobiliare.

Rămâne de văzut care va fi și părerea primăriilor incluse, referitor la acest proiect.

 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

PSD Timiș acuză conducerea Consiliului Județean că a forțat recepția Centrului de legume fructe Tomnatic. CJT răspunde acuzațiilor: totul e legal

PSD Timiș acuză administrația județului că a încercat forțarea recepției Centrului de legume fructe de…

7 ore ago

Clădirea Muzeului Național de Artă Timișoara va avea un nou sistem de iluminat arhitectural. Lansarea, în cadrul evenimentului Baroque4Tech

Muzeul Național de Artă Timișoara explorează intersecția dintre artă, știință și tehnologie și va organiza…

8 ore ago

CJ Timiș cere 126 de milioane de lei, pe Programul Regional Vest, pentru drumul județean spre Mașloc

Unul dintre cele mai tranzitate drumuri județene din Timiș ar putea primi o importantă finanțare…

8 ore ago

Administrația județului Timiș oferă spre dezbatere publică Strategia Interculturală pe următorii doi ani

Consiliul Județean Timiș a inițiat procesul de transparență decizională, în conformitate cu Legea nr. 52/2003,…

8 ore ago