Primăria Timişoara

Nu rămânem fără firmă care să dea cu mătura pe străzi. Primăria vrea un contract provizoriu, de 18 luni, în valoare de 42 de milioane de lei

În pericol de a rămâne fără contract de salubrizare a Timișoarei, primăria ne asigură că nu se va rămâne fără o firmă care să se ocupe de curățenie, cel puțin până la semnarea unui nou contract. Timișorenii au făcut mai mult gunoi, iar asta a golit contul de bani destinat salubrizării orașului. 

Consilierii locali vor trebui să aprobe procedura. Deocamdată am aflat că oamenii au produs mai multe gunoaie în anul încheiat, așa că municipalitatea a fost nevoită să plătească mai mult firmei de salubritate. Atât de mult încât s-a rămas fără bani și e necesar un nou contract.

Măsura vine în contextul în care administrația locală face eforturi pentru a îmbunătăți situația curățeniei în oraș, atât în baza contractului actual, cât și prin demararea procedurilor pentru încheierea unui contract nou. Doar în prima jumătate a acestui an au fost colectate de 3 ori mai multe deșeuri de pe domeniul public și din coșurile stradale (3.500 de tone) decât în perioada similară din 2020 (1.200 tone). De altfel, colectarea unei cantități mai mari de deșeuri și, implicit, extinderea zonelor în care se face curățenie stradală au dus la epuizarea sumelor alocate în actualul contract. De aceea este nevoie de încheierea unui nou contract de salubrizare, chiar dacă vechiul contract încă ar fi valabil până în decembrie 2023”, anunță primăria.

Ca soluție există achiziția temporară de servicii de salubritate.

”Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei”, mai anunță municipalitatea.

Noua achiziție ar urma să fie semnată pe o perioadă determinată. Cât de ”temporar” e un contract pe 18 luni vor stabili consilierii locali, acesta va funcționa până la finalizarea procesului de licitație în curs. Valoarea estimată pentru prestarea serviciilor a fost calculată luând în considerare tarifele din Studiul de Oportunitate aprobat prin HCL nr.339/09.08.2023 de Consiliului Local și este estimată la 42 de milioane de lei. 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Guvernul închide oficial un punct de trecere al frontierei din Timiș care nici nu era încă deschis

Guvernul închide un punct de frontieră din Timiș, încă înainte ca acesta să fie deschis.…

4 ore ago

Primăria Timișoara a lansat oficial licitația pentru proiectarea și ridicarea parcării Spitalului de Copii

Cu doar câteva zile înainte de Crăciun, Primăria Timișoara a lansat în licitație proiectul pentru…

4 ore ago

Se depun eforturi pentru deschiderea punctului de trecere a frontierei de pe Bega

Administrația Bazinală de Apă Banat nu are prea multă putere atunci când se pune problema…

4 ore ago

De Crăciun, chiar am fost mai buni! Doar PSD-istul Daea a dat-o mai pe tradiţional

„De Crăciun, fii mai bun!”, este unul din îndemnurile pe care le tot auzim în…

5 ore ago

Doar echipa de baschet va mai reprezenta Timişoara în acest an

Singurul campionat românesc masculin activ între Crăciun şi Anul Nou rămâne cel de baschet. Liga…

5 ore ago

Sfaturi de la specialiştii Horticultura pentru îngrijirea plantelor de apartament pe perioada iernii

În perioadele cu temperaturi scăzute, majoritatea plantelor intră în starea de repaus, transmit reprezentanţii Horticultura.…

7 ore ago