Primăria Timişoara

Nu rămânem fără firmă care să dea cu mătura pe străzi. Primăria vrea un contract provizoriu, de 18 luni, în valoare de 42 de milioane de lei

În pericol de a rămâne fără contract de salubrizare a Timișoarei, primăria ne asigură că nu se va rămâne fără o firmă care să se ocupe de curățenie, cel puțin până la semnarea unui nou contract. Timișorenii au făcut mai mult gunoi, iar asta a golit contul de bani destinat salubrizării orașului. 

Consilierii locali vor trebui să aprobe procedura. Deocamdată am aflat că oamenii au produs mai multe gunoaie în anul încheiat, așa că municipalitatea a fost nevoită să plătească mai mult firmei de salubritate. Atât de mult încât s-a rămas fără bani și e necesar un nou contract.

Măsura vine în contextul în care administrația locală face eforturi pentru a îmbunătăți situația curățeniei în oraș, atât în baza contractului actual, cât și prin demararea procedurilor pentru încheierea unui contract nou. Doar în prima jumătate a acestui an au fost colectate de 3 ori mai multe deșeuri de pe domeniul public și din coșurile stradale (3.500 de tone) decât în perioada similară din 2020 (1.200 tone). De altfel, colectarea unei cantități mai mari de deșeuri și, implicit, extinderea zonelor în care se face curățenie stradală au dus la epuizarea sumelor alocate în actualul contract. De aceea este nevoie de încheierea unui nou contract de salubrizare, chiar dacă vechiul contract încă ar fi valabil până în decembrie 2023”, anunță primăria.

Ca soluție există achiziția temporară de servicii de salubritate.

”Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei”, mai anunță municipalitatea.

Noua achiziție ar urma să fie semnată pe o perioadă determinată. Cât de ”temporar” e un contract pe 18 luni vor stabili consilierii locali, acesta va funcționa până la finalizarea procesului de licitație în curs. Valoarea estimată pentru prestarea serviciilor a fost calculată luând în considerare tarifele din Studiul de Oportunitate aprobat prin HCL nr.339/09.08.2023 de Consiliului Local și este estimată la 42 de milioane de lei. 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Eugen Dogariu, senator de Timiș, după vot: ” Sper într-un viitor mai bun pentru România și pentru județul Timiș”

Eugen Dogariu, senator de Timiș, spune că la vot a ales ”calea sigură pentru Timiș”.…

O oră ago

Cosmin Tabără a votat pentru echilibru, onestitate și diplomație

Candidat la un loc de senator pe lista PNL, fost viceprimar al Timișoarei, actual consilier…

5 ore ago

La ora 12.00, prezenţă mai mare la vot în Timişoara, decât pe judeţul Timiş

La ora 12.00, la cinci ore după deschiderea secţiilor de vot, în judeţul Timiş prezenţa…

5 ore ago

Alfred Simonis, la ieșirea din cabina de vot: ”Am votat cu un om care și-a demonstrat competența la guvernare”

După ce și-a exercitat dreptul la vot, Alfred Simonis,  preşedintele PSD Timiş, totodată președinte al…

6 ore ago

CFR Timișoara, victorie cu scor de tenis la Deva, într-un derby regional

Etapa a 11-a din prima ligă de futsal a debutat sâmbătă, 23 noiembrie, la Deva,…

6 ore ago

Dominic Fritz nu a putut vota, dar a făcut un apel pentru „votul util pentru România”

Primarul Dominic Fritz încă nu poate vota, dar a făcut un apel la timişoreni să…

7 ore ago