Primăria Timişoara

Nu rămânem fără firmă care să dea cu mătura pe străzi. Primăria vrea un contract provizoriu, de 18 luni, în valoare de 42 de milioane de lei

În pericol de a rămâne fără contract de salubrizare a Timișoarei, primăria ne asigură că nu se va rămâne fără o firmă care să se ocupe de curățenie, cel puțin până la semnarea unui nou contract. Timișorenii au făcut mai mult gunoi, iar asta a golit contul de bani destinat salubrizării orașului. 

Consilierii locali vor trebui să aprobe procedura. Deocamdată am aflat că oamenii au produs mai multe gunoaie în anul încheiat, așa că municipalitatea a fost nevoită să plătească mai mult firmei de salubritate. Atât de mult încât s-a rămas fără bani și e necesar un nou contract.

Măsura vine în contextul în care administrația locală face eforturi pentru a îmbunătăți situația curățeniei în oraș, atât în baza contractului actual, cât și prin demararea procedurilor pentru încheierea unui contract nou. Doar în prima jumătate a acestui an au fost colectate de 3 ori mai multe deșeuri de pe domeniul public și din coșurile stradale (3.500 de tone) decât în perioada similară din 2020 (1.200 tone). De altfel, colectarea unei cantități mai mari de deșeuri și, implicit, extinderea zonelor în care se face curățenie stradală au dus la epuizarea sumelor alocate în actualul contract. De aceea este nevoie de încheierea unui nou contract de salubrizare, chiar dacă vechiul contract încă ar fi valabil până în decembrie 2023”, anunță primăria.

Ca soluție există achiziția temporară de servicii de salubritate.

”Achiziția temporară de servicii de salubrizare include: măturat, spălat, deszăpezire și înlăturarea gheții de pe căile publice, inclusiv colectarea și transportul deșeurilor de pământ și pietre provenite de pe domeniul public la depozitele de deșeuri, precum și ridicarea și transportul deșeurilor provenite din coșurile stradale la depozitele de deșeuri și întreținerea drumurilor și trotuarelor pe timp de îngheț și polei”, mai anunță municipalitatea.

Noua achiziție ar urma să fie semnată pe o perioadă determinată. Cât de ”temporar” e un contract pe 18 luni vor stabili consilierii locali, acesta va funcționa până la finalizarea procesului de licitație în curs. Valoarea estimată pentru prestarea serviciilor a fost calculată luând în considerare tarifele din Studiul de Oportunitate aprobat prin HCL nr.339/09.08.2023 de Consiliului Local și este estimată la 42 de milioane de lei. 

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Timișoara întâlnește Brașovul sub panou

Baschetbaliștii violeți înfruntă Corona Brașov, în etapa a 13-a a Ligii Naționale. Partida va avea…

6 ore ago

A venit și anunțul oficial. Impozitul pe clădirile rezidențiale ale persoanelor fizice se majorează la Timișoara cu aproximativ 79 la sută

Joi, municipalitatea anunța că este nevoită să retragă proiectul de hotărâre de stabilire a taxelor…

6 ore ago

Sâmbătă, la ora 12, vor suna sirenele la Timișoara

Ziua de 20 decembrie este una specială pentru Timișoara. Sâmbătă, la ora 12, în întreg…

8 ore ago

Constructorii de la Stadionul LEGO se mută la interior. Se realizează compartimentări, tencuieli, instalații electrice și sanitare/VIDEO

Lucrările la stadionul Eroii Timișoarei nu se opresc în această perioadă. Viceprimarul Ruben Lațcău anunță…

9 ore ago

Solidaritate academică! UPT sprijină formarea a peste 20 de profesori din universitățile ucrainene

Proiect profesional transfrontalier. Universitatea Politehnica Timișoara, prin Departamentul de ID/IFR și Educație digitală (DeL), a…

9 ore ago

Lucrările pe tronsonul Margina – Holdea din autostrada A1 au ajuns la jumătate din total/Foto

Anul 2025 se va încheia cu aproximativ jumătate din lucrările de pe tronsonul lipsă, Margina…

11 ore ago