Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, a fost extrem de diplomat după discuțiile purtate vineri cu ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, pe temea reabilitării căii ferate care traversează orașul. Oficialul guvernamental atrăgea atenția că proiectul din orașul de pe Bega a rămas singurul care nu a trecut de etapa avizelor. Lațcău a privit cu ochi buni întâlnirea, remarcând că Grindeanu ” și-a luat timp să ne vedem pe acest subiect”.
”Autorizația de construcție pentru acest proiect o emite Ministerul Transporturilor nu primăria. Primăria, Consiliul Județean, în mod evident, emit niște avize către antreprenor vizavi de intervențiile punctuale pe care el le are. Am avut o întâlnire extrem de bună cu dl. ministru Grindeanu, echipa de la CFR Infrastructură și antreprenorul We Build, și apreciem foarte mult că dl. Grindeanu și-a luat timp să ne vedem pe acest subiect, să discutăm cu toți factorii de decizie la masă, ca să putem să găsim soluții”, a spus, diplomat, viceprimarul.
El a vorbit despre propunerile proiectantului, care nu ar fi, în anumite părți, bune, dar și că Grindeanu ar fi fost de acord cu poziția primăriei.
”Sunt unele soluții propuse de către proiectant, care sunt soluții proprii, care vor crea mai multe probleme decât vor rezolva prin modul în care au fost propuse. (…) Sunt propuneri, de exemplu, cum e pe strada Gheorghe Adam, proiectantul a venit cu o propunere în care practic bulevardul acesta de patru benzi se îngustează la o bandă pe sens, la două benzi e o bucată de niște zeci de metri. Ar fi avut loc o gâtuire care ar fi blocat până la urmă inclusiv intersecția de pe Calea Lugojului. Ministrul Grindeanu aici este în întregime de acord cu noi și a cerut proiectantului să vină cu o soluție care să rezolve această situație. Am avut de exemplu, situații pe strada Radu de la Afumați, unde primăria, deși a dorit să mute acel pasaj pe C.A. Rosetti, am înțeles limitările pe care le are CFR-ul, atât ca și timp, cât și ca și finanțare. Dar pasajul nu asigură relații de stânga-dreapta dincolo de calea ferată. Ba mai mult, vine cu un drum de patru metri la două benzi pe sens. Eu nu știu cum se pot face două benzi pe sens un drum de 4 metri, că nu în cap două mașini mai mari, una pe lângă alta. Sunt propuneri pe care Proiectantul le-a făcut, care nu respectă normativele de proiectare. Noi nu putem să le aprobăm în felul acesta, în mod evident nu”, a mai subliniat Lațcău.
O delegație a primăriei va merge săptămâna viitoare la București pentru a continua discuțiile. Poziția lui Lațcău a fost una împăciuitoare și spune că se acceptă compromisuri, pentru ca proiectul să meargă mai departe, doar că în unele zone nu se poate trece peste problemele care apar.
”Noi putem să înțelegem diverse compromisuri. Evident că în această situație e mai important ca acest proiect să se facă decât să ne legăm de tot felul de chichițe, chiar dacă acele chichițe sunt bune sau sunt de dorit. Dar din nou, sunt câteva elemente esențiale care nu pot fi acceptate”, a încheiat viceprimarul Timișoarei.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…