La doar câteva zile după ce viceprimarul Ruben Lațcău anunța progresul înregistrat de proiectul lansat pentru reabilitarea Căii Stan Vidrighin https://debanat.ro/2023/09/bulevardul-vidrighin-va-fi-parcurs-fara-a-mai-fi-necesara-schimbarea-benzii_401633.html pe partea de rutier, Primăria Timișoara revine pe același subiect și anunță, acum prin vocea primarului Dominic Fritz, pe același ”obiect”, că la liniile de tramvai se vor instala macaze speciale, automate. Licitația pentru aceste aparate speciale de linie tramvai fusese lansată în luna aprilie https://debanat.ro/2023/04/primaria-timisoara-cumpara-macazuri-in-valoare-de-aproape-trei-milioane-si-jumatate-de-lei_391446.html.
Automatizarea macazelor vizează intersecția dintre Calea Stan Vidrighin și Bulevardul 1 Decembrie 1918. Investiția de reabilitare a Căii Stan Vidrighin se află într-un stadiu avansat de execuție, iar liniile de tramvai sunt aproape finalizate. În acest sens, administrația locală ne anunță că achiziționează echipamentele speciale pentru a finaliza infrastructura de tramvaie. Mai precis, vorbim despre macaze automate, pentru care primăria a demarat o licitație de achiziție încă din luna aprilie pentru această operațiune a alocat atunci nu mai puțin de trei milioane și jumătate de lei.
„Vom avea o intersecție modernă pentru culoarul de mobilitate pe care îl construim pe Stan Vidrighin, fostul Buziașului. Renunțăm la sistemul de operare anacronic în care vatmanul trebuia să coboare din tramvai pentru a schimba macazul și am semnat contractul pentru noile echipamente automate. În intersecție va fi o lucrare complexă, dar la final vom salva timp prețios pentru cei care folosesc tramvaiul să meargă la lucru în această zonă”, anunță primarul Dominic Fritz.
Reabilitarea Căii Stan Vidrighin este unul dintre proiectele majore de infrastructură ale orașului, care oferă variante sigure și confortabile de deplasare, atât cu tramvaiul, cât și cu mașina sau bicicleta. Lucrările au fost demarate în primăvara anului trecut și includ reamenajarea liniei duble de tramvai, două benzi de carosabil pe sens, piste de bicicletă și îmbunătățirea trotuarelor.
Totodată, se efectuează lucrări de modernizare a infrastructurii subterane (apă și canalizare, telecomunicații), precum și de execuție a instalațiilor de iluminat stradal și pietonal. În ceea ce privește linia de tramvai, lucrarea este aproape de finalizare, iar investiția totală este realizată în proporție de peste 70%. Proiectul de reabilitare a magistralei de apă, parte a investiției Aquatim, a fost finalizat pe această porțiune.
Valoarea contractului pentru macazele automate și modernizarea intersecției pentru tramvaie este de 2.205.000 lei (fără TVA), iar termenul de livrare a echipamentelor este de 2 luni. Noile macazuri nu erau incluse în proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și se achiziționează separat.
Obiectivul de investiții „Reabilitarea liniilor de tramvai și modernizarea tramelor stradale în Municipiul Timișoara, Traseu 2, Calea Stan Vidrighin” este finanțat prin bugetul local al Municipiului Timișoara. Valoarea proiectului este de 83 de milioane de lei (TVA inclus). Primăria Timișoara are în plan să acceseze o finanțare europeană pe Programul Regional Vest (PRV) 2021-2027, pentru a acoperi costurile suportate din bugetul local.
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…
Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…
Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…
Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…
Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…
Începând de joi, de la ora 10, Expo Mobila Timișoara își deschide porțile atât pentru…