Primăria Timişoara

Succes redus pentru Rabla Local. Doar o treime din locurile oferite la Timișoara în program au fost rezervate

Timișorenii se despart greu de mașinile lor și nu par interesați de programul Rabla Local. Acesta le propunea să renunțe la vehiculele mai vechi pe care le dețin și le impunea să cumpere, dacă doresc, doar vehicule cu standard EURO 6, cu mult mai scumpe. Datele finale arată că doar 1361 de persoane s-au înscris pe cele 4700 de locuri pregătite de Primăria Timișoara.

Administrația Fondului pentru Mediu (AFM) a prezentat  lista cu persoanele înscrise în Programul Rabla Local, etapă care s-a derulat în perioada  31 iulie – 29 septembrie 2023.

Lista cuprinde 1361 de persoane care au înscris 1395 de automobile în programul de casare a mașinilor vechi. Timișorenii care s-au înscris în program vor primi prin e-mail notificări cu privire la documentele justificative pe care trebuie să le transmită către Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara, în vederea validării. Cetățenii sunt rugați să respecte instrucțiunile primite de la DFMT, pentru a fi siguri că procedura de validare decurge fără probleme. Pentru a continua procedura, este necesar ca toți cei înscriși să aibă creat cont pe site-ul DFMT., www.dfmt.ro.

DFMT va verifica documentele  depuse de persoanele înscrise. În cazul în care acestea sunt conforme cu cerințele programului, beneficiarul stimulentului pentru casare va primi încă o notificare, prin care va fi îndrumat să contacteze Primăria Timișoara, în vederea semnării contractului de finanțare.

Este important de menționat că numai după semnarea contractului de finanțare cu PMT, beneficiarul stimulentului va putea proceda la casarea autovehiculului uzat la un operator autorizat în acest sens. Ulterior, beneficiarul va avea responsabilitatea de a radia automobilul din evidența poliției și de a încărca actele de casare și de la poliție în aplicația DFMT, pentru a fi scoase din evidențele acesteia. Direcția Fiscală a Municipiului Timișoara va transmite decizia de scoatere din evidentă a automobilului atât proprietarului,  cât și Primăriei Timișoara, în vederea virării primei de casare în valoare de 3000 de lei.

Pentru municipiul Timișoara a fost asigurat un buget care acoperă prima de casare pentru 4.700 de vehicule uzate. Stimulentul acordat pentru casarea și radierea unui autovehicul uzat este de 3000 de lei, din care 600 de lei sunt din fonduri proprii ale Primăriei și 2400 de lei din finanțarea alocată prin Fondul pentru mediu. Municipiul Timișoara se situează pe locul doi, la nivel național, ca număr de autovehicule înscrise în program.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Impact fatal! Din păcate, un nou accident mortal din cauza neatenţiei

Un bărbat a condus un autoturism dinspre strada Oloșagului din municipiul Lugoj înspre localitatea Știuca,…

51 de minute ago

A fost lansată prima licitație pentru extinderea la patru benzi a Centurii Nord Timișoara

DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…

3 ore ago

Conflict 3 la 1 într-o şcoală din Lugoj. Noroc cu intervenţia poliţiştilor

În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…

7 ore ago

C9. Peciu Nou, scorul campionatului după ce a dat de pământ cu Periamul

Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…

7 ore ago

Echipele distribuitorului de energie electrică se află în continuare pe teren/UPDATE

Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…

8 ore ago

Demarează acțiunea de autorizare a comercianților stradali de produse specifice de Sfântul Nicolae

Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…

8 ore ago