Primăria Timişoara

Limitările salariale de la STPT ar putea duce la întreruperea funcționării unora din rutele de transport metropolitane

Efectele limitării salarizării personalului de la Societatea de Transport Public Timișoara ar putea duce chiar la situații nedorite: reducerea curselor metropolitane. Viceprimarul Timișoarei, Ruben Lațcău, spune că din lipsă de șoferi și vatmani, degeaba se achiziționează mijloace de transport noi, dacă nu are cine să le conducă. În această situație, se va opta pentru rutele orașului, cele mai importante sunt acestea și au și cel mai mare grad de ocupare.

STPT a ajuns să își extindă rutele pe care circulă până în localități care nu au absolut nicio legătură cu zona metropolitană. ”Până la granița cu Serbia”, recunoaște chiar Lațcău. Dar aceasta nu a venit la pachet cu creșterea numărului de șoferi sau de autobuze.

Am ajuns până la granița cu Serbia cu asociația de transport în comun, în contextul în care numărul de vehicule sau de șofer nu a crescut, ne-am întins. Avem astăzi cea mai mare asociație de transport în comun ca suprafață din țară, avem cea mai mică densitate de populație deservită din țară și avem cele mai multe localități cu populație pe care le deservim, raportat la alte zone, la alte asociații de transport în comun, că ne referim la Iași, la Brașov, la București sau la altele, toată lucruri având consecințe din păcate asupra timișorenilor.”, spune viceprimarul Timișoarei.

Având în vedere că salariul nu prea mai e atractiv pentru șoferi noi, se poate ajunge în situația în care o astfel de slujbă nu mai e atractivă la STPT, iar societatea să nu mai poată face față la acoperirea tuturor rutelor. Soluția, eficientizarea rutelor și, deci, eliminarea unora.

Acum, dacă noi nu vom găsi o soluție prin care să putem să eliminăm măcar în parte unele dintre consecințele pe care această lege, această ordonanță le generează, atunci vor lua în calcul măsuri de eficientizare a rutelor, în așa fel încât rutele din Timișoara, care sunt și cele mai dense și cele mai profitabile și cele mai pline, să aibă prioritate”, mai spune Lațcău.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Simonis și Fritz au ajuns la un consens. PNL pare să fi fost de acord

Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…

12 ore ago

CSM Lugoj a terminat anul 2024 în forţă, cu o victorie categorică

Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…

13 ore ago

A furat dintr-o maşină parcată în Brestovăţ! Unde l-au prins poliţiştii

La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…

14 ore ago

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

16 ore ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

16 ore ago