Aradul reușește în sfârșit ”să treacă” de Timișoara, urmând să devină prima reședință de județ cu centură ocolitoare completă. Ministerul Transporturilor a publicat indicatorii tehnico-economici pentru construirea Centurii Arad- Est, o şosea cu lungime de 11 kilometri pe care o va construi Consiliul Judeţean Arad, instituție care a preluat proiectul lansat de CNAIR.
Timișoara ar fi putut avea un proiect similar, realizat de autoritățile locale, dar reprezentanții Consiliului Județean Timiș și cei ai Primăriei Timișoara nu au fost capabili să se înțeleagă să preia în comun proiectul Centurii Vest. Așadar, realizarea va fi făcută tot de CNAIR, ceea ce înseamnă o durată mai lungă de realizare.
Centura finalizată ar permite eliminarea totală a traficului de tranzit din Arad.
Valoarea investiției este apreciată la 250 de milioane de lei. Conform documentelor puse în dezbatere, Centura Arad -Est va avea o singură bandă pe sens, un pasaj peste Calea Ferată Timişoara – Arad şi un pod peste Mureş având o lungime de 1,1 kilometri.
Traseul centurii porneşte din Drumul Naţional 69 Arad- Timişoara, traversează calea ferată Timişoara – Arad şi Mureşul, ocoleşte localitatea Vladimirescu şi intersectează DN 7 Deva – Arad cu un sens giratoriu. La marginea carosabilului (în afara amprizei drumului) varianta este prevăzută cu pistă dublă pentru biciclete, de 3 metri lăţime pe 7 kilometri din traseu, cu excepţia podului peste Mureş unde pista de biciclete este prevăzută pe pod.
Centura este necesară pentru că, în zona de Est a municipiului Arad nu există infrastructura rutieră necesară legăturilor între Autostrada A 1- DN 69 şi DN 7 – Valea Mureşului, precizează Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.
,,Ȋn prezent, zona de est a Municipiului Arad este grevată de fluxurile de trafic spre şi dinspre autostrada A1, DN 69, DJ 682,DJ 682C, DC 68 si DN 7. Efectele creşterii traficului au devenit vizibile pe arterele principale şi de tranzit din interiorul Municipiului Arad, prin ambuteiaje, disconfortul participanţilor la trafic şi al locuitorilor, creşterea poluării fonice şi emisia de noxe în zona locuită a Municipiului, creşterea cheltuielilor de întreţinere a arterelor de circulaţie. Principalul avantaj al Variantei ocolitoare este că va putea asigura o viteză crescută a traficului de tranzit și fluidizarea acestuia, reducerea costurilor călătoriei, eliminarea ambuteiajelor, reducerea riscului de accidente, sporirea siguranței participanților la traficul auto și pietonal, reducerea noxelor și zgomotului din zonă.”, scrie în Proiectul de Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai centurii Arad Est.
Finanţarea este asigurată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare iar durata de execuţie este de 18 luni. După aprobarea indicatorilor tehnico-economici, Consiliul Judeţean Arad poate scoate la licitaţie contractul de execuţie. În afara Bucureştiului, doar municipiul Rădăuţi mai are un inel de centură integral. Odată construită, Centura Arad Est ar permite şi municipiului de pe Mureş o centură completă. Alte proeicte de infrastructură de transport rutier transferate de la CNAIR la autorităţile locale sunt Drumul Expres Oradea – Arad, Centura Aleşd sau varianta Sibiu Sud.
Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…
În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…
În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…
Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…