Din 29 aprilie devine efectiv funcțională obțiunea de a se rezolva online operațiunea de a obține o autorizație de construire, la Primăria Timișoara. Cei care vor depune primele trei astfel de cereri vor fi extrem de fericiți, primele trei solicitări depuse în format digital pentru obținerea autorizației de construire, vor fi operate cu prioritate, fără plata taxei de urgență.
Începând cu 29 aprilie 2024, cetățenii și firmele care doresc să construiască în Timișoara vor avea opțiunea să depună online documentațiile pentru AC, prin Portalul Unic al Municipiului Timișoara, după ce își înregistrează un cont. În prezent, oricine poate deja să solicite online certificatul de urbanism și alte acte emise de municipalitate, accesând pagina de servicii.
Scopul acestei măsuri este să reducă timpul de procesare și eliberare a autorizațiilor de construire. Deoarece procesul va fi posibil și online, persoanele fizice și juridice care depun în acest mod vor putea fi notificate cu privire la stadiul cererii, completări și clarificări cerute de Primăria Timișoara. Toate aceste completări vor putea fi rezolve atât în cadrul platformei online, cât și la sediul primăriei.
„Este un nou serviciu digital pe care îl punem la dispoziția timișorenilor și firmelor. Cererile pentru documentațiile de urbanism sunt în topul solicitărilor care se înregistrează la primărie. Ne dorim ca, prin acest nou serviciu, să reducem timpul petrecut la ghișeu și să facem întreg procesul de emitere a autorizațiilor de construire mult mai transparent. Beneficiarii vor ști în orice moment care e stadiul de rezolvare a solicitării lor. Colaborăm cu Ordinul Arhitecților pentru ca noul serviciul să răspundă cerințelor legale ale profesiei și să încurajăm specialiștii să apeleze la el”, anunță primarul Dominic Fritz.
În implementarea noii facilități v a fi implicată o organizație care apare destul de des în relația cu primăria, Ordinul Arhitecților.
„Ordinul Arhitecților filiala Timiș salută intenția și eforturile de digitalizare ale administrației locale și susține activ colaborarea dintre autorități și cetățeni, stimulând implicarea civică și contribuind la crearea unei administrații mai eficiente și mai receptive la nevoile comunității. Credem că îmbunătățirea proceselor administrative reduce birocrația și oferă cetățenilor și profesioniștilor o experiență mai facilă și mai transparentă, o experiență ce necesită, pe lângă înțelegere și adaptare la nou, și o participare constructivă din partea tuturor celor implicați”, spune Daniel Tellman, președintele OAR Filiala Timiș.
Profesioniștii și firmele de specialitate din domeniul construcțiilor și urbanismului vor putea accesa serviciul de depunere online, aplicând semnătura electronică calificată pe toate documentele solicitate. Planșele vor fi acceptate strict în format PDF vectorial.
Cei interesați să se înregistreze pe Portalul Unic al Municipiului Timișoara, o pot face în câțiva pași simpli aici, completând formularul de pe site, sau prin ROeID, sistemul de identitate digitală din România. ROeID este metoda digitală echivalentă cu prezentarea actului de identitate la un ghișeu fizic.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…