Primăria Timişoara

Reguli mai dure pentru cei care sparg carosabilul pentru lucrări edilitare

Nu vom mai avea intervenții la rețeaua subterană de utilități din Timișoara, fără refacerea carosabilului și a trotuarelor afectate. Consiliul Local Timișoara a aprobat, luni, Hotărârea care impune constructorilor care execută lucrări tehnico-edilitare să refacă toată lățimea străzii, astfel încât, la închiderea șantierelor, de la un trotuar la altul sau pe o bandă, după caz, să nu mai existe zeci de petice.

Ca urmare a acestei HCL, regulile după care constructorii vor primi permise de intervenție în oraș se înăspresc, aceasta și ca urmare a problemelor întâmpinate pe durata proiectelor de înlocuire a peste 60 de km de rețele de apă, canal și termoficare.

Lucrările de refacere au fost, de multe ori, superficiale, cu deteriorarea zonei la scurt timp de la închiderea șantierului. Deși au fost amendați în mod repetat, constructorii s-au mobilizat abia după numeroase apeluri și discuții. Pentru a preîntâmpina astfel de situații odată cu noile proiecte de modernizare a rețelelor edilitare, normele sunt modificate. Astfel, pentru a aduce drumul la starea inițială constructorii care extind sau reabilitează rețele vor fi obligați să refacă întreaga bandă de circulație din bordură în marcaj”, anunță cei de la Primăria Timișoara.

Primarul Dominic Fritz spune că unii constructori au înțeles să rezolve problema, alții nu au reacționat nici după acordarea unor amenzi. Așa că a fost nevoie de un niu regulament, mai clar.

La finalizarea lucrărilor am avut situații – și nu puține – în care au rezultat trotuare și drumuri cu asfaltul lăsat, gropi, cârpeli. Am dat câteva zeci de amenzi. Sunt cazuri în care constructorii înțeleg și refac bine lucrarea, sunt cazuri în care refacerea e tot de mântuială. Așa că, acum am venit cu un regulament care să impună, încă din faza de proiectare și înainte de a sparge, măsuri clare care să fie planificate și bugetate de constructor. Sunt reguli prin care ne asigurăm că la finalul șantierului de schimbare a conductelor, timișorenii au întreaga zonă refăcută uniform și de calitate”, a declarat primarul Dominic Fritz.

Potrivit noilor reguli, executanții sunt obligați să încheie contract cu un operator economic autorizat pentru colectarea, transportul şi depozitarea/incinerarea (dacă e cazul) deşeurilor rezultate din lucrare. Totodată, piatra cubică, pavelele sau orice alt material rezultat care poate fi valorificat, se vor preda Primăriei.

Noile norme tehnice pentru intervențiile asupra drumurilor din oraș prevăd și sancțiuni și au fost aprobate astăzi în Consiliul Local cu 19 voturi pentru.

O altă schimbare pentru constructorii constă în obținerea prin Portalul Unic a Acordului administratorului drumului, a Permisului de spargere și a Permisului de intervenţie.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Toate tramvaiele din lotul galben au ajuns la Timișoara

La Timișoara a ajuns și ultimul din cele 17 tramvaie produse de Bozankaya, în lotul…

6 ore ago

Ultimul bal pe 2024! SCM Timişoara joacă pe terenul liderului neînvins

SCM winsed.swiss Timișoara o înfruntă pe CSM CSU Oradea duminică, de la ora 18:00, în…

6 ore ago

CCIA Timiș anunță începerea unui nou proiect finanțat prin Programul Educației și Ocupare 2021-2027

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de beneficiar și Expert Business Center…

7 ore ago

CJ Timiș, pus să semneze parteneriat cu Timișoara și Dumbrăvița

Consiliul Județean Timiș va trebui să semneze un acord de colaborare cu primăriile din Dumbrăvița…

7 ore ago

Fostul viceprimar Tabără cere conducerii Primăriei să înceapă licitația pentru parchetul de la Sala Olimpia

Mai sunt doar câteva zile din acest an, iar dacă licitația pentru realizarea unei noi…

8 ore ago

Sondaj IRES. 62% dintre români consideră că anularea alegerilor de către CCR a fost o decizie proastă

Peste 60% dintre români consideră că decizia Curții Constituționale a României de a anula turul…

9 ore ago