Situația pe șantierele de reabilitare a căii ferate principale, care leagă Aradul de Timișoara și, mai departe, de Caransebeș, nu e deloc una fericită. Problema cea mai mare este termenul în care aceste lucrări trebuie finalizate, adică finalizarea PNRR. Speranța: prelungirea programului.
Cea mai mare întârziere pare să fie pe porțiunea de cale ferată magistrală care traversează Timișoara. Neînțelegerile permanente și contrele dintre autoritățile locale și firma care a făcut proiectarea a dus la întârzierea proiectului. Cel mai important, a început execuția efectivă a lucrărilor.
”M-am întâlnit cu compania care are două din patru tronsoane din lucrări. S-a intrat în partea de execuție, se înlocuiesc deja traverse, linii. A fost greu să se depășească proiectarea, mai ales pe partea care traversează orașul Timișoara. Suntem în zona în care s-a început să se lucreze, se scot șinele vechi, se lucrează”, a declarat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezent la Timișoara.
El e conștient de situația dificilă în care e proiectul de modernizare, mai ales în ceea ce privește încadrarea în termenul limită de realizare a lucrărilor. Dar, vine și cu o veste interesantă: se cere prelungirea termenelor din PNRR, nu doar de România.
”Au de respectat termenul dat de PNRR. Acum, există solicitări de prelungire a termenelor. S-ar putea să fie o extindere a datei limită, vom vedea … Sunt state care vor o prelungire a acesteia”, a mai spus Sorin Grindeanu.
Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…