Constructorii care vor realiza cele două tuneluri de pe lotul Margina – Holdea, lipsă de pe A1, se află pe teren și lucrează inclusiv la aceste tuneluri, mai precis la portalurile de acces în acestea. Prin modul de lucru și rezultat final, aceste structuri vor fi unice în România.
Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.
Cele două tuneluri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens).
Construcția în sine nu va fi deloc ușoară, lungimea ”parcursă” zilnic prinforare va fi una mică. Atunci când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret.
Important, se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.
Cinci jucători români de tenis, patru la feminin şi unul la masculin, vor evolua în…
După un început friguros şi capricios de an, dar fără multe precipitații, vremea se va…
Firmele care vor solicita înmatricularea sau înregistrarea în Registrul Comerțului începând cu 1 ianuarie 2025, încadrarea…
Aquatim a recepționat de curând stația de tratare Hitiaș, care face parte din contractual de…
CSO Voluntari a început perfect anul în Liga Națională de Baschet Masculin și și-a trecut…
Când i s-a cerut rețeta succesului despre cum trebuie făcut curat în Timișoara pe malurile…