Constructorii care vor realiza cele două tuneluri de pe lotul Margina – Holdea, lipsă de pe A1, se află pe teren și lucrează inclusiv la aceste tuneluri, mai precis la portalurile de acces în acestea. Prin modul de lucru și rezultat final, aceste structuri vor fi unice în România.
Echipele UMB și ale partenerului bosniac Euro-Asfalt continuă lucrările la portalurile de acces/ieșire ale tunelurilor de pe sectorul Margina – Holdea al autostrăzii A1 Lugoj – Deva.
Cele două tuneluri vor fi unice în România, prin prisma deschiderii foarte mari de intrare în tuneluri. Practic, de pe autostradă se va intra direct în tunel, pe două benzi și pe banda de urgență (11,35 metri/sens).
Construcția în sine nu va fi deloc ușoară, lungimea ”parcursă” zilnic prinforare va fi una mică. Atunci când va începe efectiv forarea tunelului 1, se va lucra pe o lungime de 75 de centimetri sau maxim 1 metru. Lucrările se vor executa la adăpostul unor „umbrele de țevi” înclinate, cu o lungime de 15 metri și o suprapunere de 4 metri. La fiecare 75 centimetri de forare, se montează plase, se introduc ancore și se injectează, sub presiune, beton special, cu ajutorul mașinilor de torcret.
Important, se va lucra cu asigurarea unor măsuri deosebite pentru siguranța muncitorilor. Specialiștii în geologie vor fi mereu pe șantier pentru a clasifica natura terenului și indicarea tehnologiei de execuție.
Pentru a-i apropia pe tineri de Timișoara și de evenimentele din Decembrie '89, Casa de…
Circulația feroviară dintre Timișoara și București a fost întreruptă în dimineața zilei de miercuri, după…
Pas greșit, dar încă nimic nu este pierdut. Mai există o manșă, dar avem nevoie…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 27.11.2024, unde se vor executa reparaţii…
Primăria Timișoara a primit susținerea consilierilor locali pentru susținerea propunerii de achiziționare a clădirii de…