Mult așteptata împingere a chesonului care va deveni viitorul pasaj Solventul a debutat vineri la orele prânzului. Deși proiectul e mult întârziat față de termenul inițial, utilitatea acestuia, la finalul lucrărilor va fi foarte mare.
În prima parte, până când se va ajunge la zona de sub liniile de cale ferată, unde pământul nu a fost excavat, mutarea chesonului de beton va fi una mai rapidă, viceprimarul Ruben Lațcău, prezent pe șantier, spunând că vineri se vor parcurge peste zece metri. Undeva duminică va urma și intrarea în zona liniilor de cale ferată.
“La început sunt probabil 10-15 metri care vor fi străbătuți până la finalul zilei de azi sau până mâine dimineață. Urmează ca sâmbătă seară, duminică dimineață să se intre efectiv sub pământ. De săptămâna viitoare începem excavările. Estimarea este că vom avea un progres de 50 cm – un metru pe zi, asta depinde foarte mult de condițiile de sol, de ce întâmpinăm înăuntru, pentru că putem să găsim foste rețele edilitare, de la calea ferată, abandonate. Am mai avut experiența asta când am săpat pentru relocarea stâlpilor de electricitate pentru calea ferată, dar pe măsură ce avansăm aceste probleme vor fi înlăturate”, a declarat Ruben Lațcău.
În total, se aproximează că introducerea chesonului pe sub linii va dura trei luni. Ulterior, până în vară se vor realiza și rampele de acces și se va putea circula pe sub pasaj.
“Așteptăm undeva în trei luni, să zic un termen mediu, să fie pe poziția finală. După care începem să facem rampele și să ne pregătim să ajungem în vara viitoare să trecem cu mașina și cu bicicleta sau pe jos”, a mai spus viceprimarul.
Întârzierea “generoasă” are la bază mai multe motive, spune viceprimarul.
“Contractul pentru proiectul acesta a fost semnat cu două săptămâni înainte ca primarul Dominic Fritz să-și preia primul mandat. Termenul inițial de proiectare era de șase luni. Este unic proiectul ăsta în România. Șase luni, hai să fim serioși, dacă vrem să reabilităm toaleta acasă și vrem să luăm autorizație de construire, avize și toate cele, ne ia mai mult de șase luni. De la început, acest termen de șase luni a fost total nerealist. A durat undeva la doi ani proiectarea și avizarea și de aici a venit principala întârziere. Compania a început să facă pereții
La această oră, în mod normal, ştiam dacă proiectilele de katiuşe ne treceau pe lângă…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 09.12.2024, unde se vor executa activități…
O nouă serie de participanți încheie, în această săptămână, cursurile de limba japoneză organizate de…
Judeţul Timiș a fost anunțat de cei de la Direcția Regională a Finanțelor Publice că…
Circulația feroviară între Timișoara și București se desfășoară în acest moment cu locomotive Diesel, după…
Conform informațiilor oferite de distribuitorul de gaze naturale, nouă persoane și-au pierdut viața din cauza…