Economic

STPT a asigurat CASCO toate noile autobuze electrice. Aproape 200 de incidente în trafic au implicat mijloace de transport în comun

STPT s-a dotat cu tramvaie și autobuze noi, urmează și schimbări importante pentru troleibuze. Problema este că multe dintre ”noile sosite” au făcut deja cunoștință cu alți participanți la trafic, fiind implicate în accidente. Acum, compania de transport a demarat acțiunea de asigurare CASCO pentru autobuzele noi, electrice.

Sunt aproape 200 de incidente în care au fost implicate, în prima perioadă a anului în curs tramvaiele, autobuzele și troleibuzele STPT. Aceasta înseamnă o creștere a costurilor de operare, scoaterea de pe traseu a unora din mijloacele de transport.

Soluția ar fi asigurările CASCO, dar domeniul transportului public e greu de asigurat.

Totuși, o veste bună, noile autobuze electrice ale Timișoarei, cele produse la Karsan, sunt acum asigurate CASCO.

”Ne gândim la asigurări CASCO. Nu și-a găsit rezolvarea această problemă nici anul trecut. Am început să facem studiile de piață, iar de la 1 octombrie avem asigurare pentru autobuzele Karsan. Este un contract cu un câștigător, este o asociere între Allianz cu un broker, toate cele 44 asigurate casco. Se plătește suma de 27.000 de lei pe lună. Și pentru tramvai, care produc cele mai vizibile accidente, suntem în discuție cu asiguratorii, dar nu am primit o ofertă concretă. Nicio altă societate din țară nu are asigurare pe tramvai. Vrem să asigurăm tramvaiele Bozankaya”, spune Florin Petolea, directorul STPT.

Accidentele au devenit o problemă în traficul în creștere din Timișoara. Conducerea companiei spune că vina acestora este împărțită între șoferii și vatmanii companiei și restul participanților la trafic. Ar fi cam 45% cei de la STPT, 55% cei din trafic.

Pe primele nouă luni ale acestui an, mijloacele de transport în comun au avut în total, 194 de incidente, față de 238, în același interval din 2024. Dintre acestea, 76 de accidente implică autobuze, 80, tramvaie, care au avut și 3 deraieri, iar 35 implică troleibuze. Principalele zone negre din circulația STPT sunt celebrul deja sens giratoriu de la Palatul Administrativ, respectiv Piața Traian.

Deși pare un număr mare de accidente, având în vedere numărul enorm de kilometri parcurși lucrurile se echilibrează.

„Când vă gândiți la numărul de accidente, și, într-adevăr, este mare, aveți în vedere faptul că noi facem 10 milioane de km pe an. Și gândiți-vă la cât face o mașină în trafic, condusă de mine, de dumneavoastră, și cât facem noi. Poate vi se pare mult că avem atâtea accidente, dar avem foarte multe mașini în circulație și, statistic, cred că tot pe acolo suntem, poate chiar mai puțin decât faceți dumneavoastră la un număr echivalent de km”, a completat Florin Petolea.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj,…

5 ore ago

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby.…

6 ore ago

Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…

În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut:…

7 ore ago

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm,…

11 ore ago

Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj

† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii…

11 ore ago

Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru…

11 ore ago