Timişorenii fac două ore până la Szeged, arădenii ajung acolo într-o oră, iar orădenii sunt în mai puţin de un ceas la Gyula, pe terasa „cofetăriei de 100 de ani”. Ungurii au înţeles că românilor le place să plece în excursii, fie şi numai de weekend, aşa că şi-au dezvoltat, cu succes, strategia turistică.
Oferta vizează minivacanţe, ieşiri de sfârşit de săptămână la wellness, spa, aqualand, la festivaluri sau vizite în obiective istorice, şi mai ales posibilitatea ca turistul să se descurce singur, fără a apela la agenţiile de turism. Ungurii şi-au creat strategii pliate pe apucăturile româneşti, pentru a atrage din ce în ce mai mulţi români în Ungaria. „Înainte de aderarea României al UE, românii veneau în vacanţe în Ungaria prin agenţii, pentru că intrau mai uşor în ţară dacă făceau parte dintr-un astfel de grup. După 2007 însă, turiştii români s-au schimbat radical. Au înţeles că oferta Ungariei le este foarte accesibilă pe cont propriu, hotelurile şi-au pus pe web ofertele şi preţurile inclusive în limba română şi au început să îşi promoveze last-minute-urile. Apoi, odată cu criza, au scăzut preţurile atât de mult încât oferta lor să fie şi mai atractivă”, spune Julia Soos, directorul reprezentanţei Magyar Turiymus ZRT în România.
Oferte interesante şi ieftine
Oferta excelează în sesiuni la băile termale şi spa-urile de lângă graniţă. Szeged, Oroszhaza şi Gyula, sunt numai câteva destinaţii. La Sszeged s-a deschis, în 2010, cel mai mare parc acvatic din zonă, cu cel mai lung tobogan din Europa, iar la Gyula a fost inaugurat cel mai mare parc de saune de pe continent. În 2000, în Ungaria anual intrau în jur de patru milioane de turişti români. Potrivit cifrelor furnizate de Magyar Turiymus ZRT, în 2007 s-au înregistrat 7,990 de milioane, iar anul următor numărul lor a depăşit opt milioane. În 2009, în ciuda crizei, românii au continuat să viziteze Ungaria, înregistrându-se, oficial, 7,783 de milioane de turişti români în ţara vecină. Hotelurile şi particularii au preţuri speciale. În Gyula, oraş care trăieşte tot mai mult din turism şi unde există nouă hoteluri şi peste 350 de apartamente sau case de închiriat, se poate sta cu preţuri care încep de la 11 euro pe noapte. Românii sunt aşteptaţi să viziteze oraşul Gyula şi să se bucure de frumuseţea cetăţii. Construită din cărămidă în stil gotic, aceasta datează din secolul al XV-lea şi este singura din Europa care, în ciuda vechimii, este perfect conservată. Turul cetăţii animat de cavaleri îmbrăcaţi în armură, costă 4,5 euro. SZIN (Szegedi ifjusagi napok – Zilele tineretului din Szeged) este o altă atracţie deosebită. Gândit ca un Woodstock maghiar, pe malul Tisei, festivalul are loc la finele lunii august. În anii trecuţi au cântat aici, printre alţii, Sugababes, Europe, Chicane, Scooter, NOHA. „Targetul nostru sunt tinerii din România. Timişoara şi Aradul, în principal, sunt un mediu de unde ne putem atrage public important, pentru că venim cu o ofertă deosebită faţă de ceea ce se întâmplă acolo”, explica, anul trecut, unul dintre organizatorii festivalului.
Universitatea de Vest Timișoara a semnat, miercuri, la Ministerul Educației, două contracte de finanțare aferente…
Proiectul de reabilitare a liniilor de tramvai și a tramei stradale de pe Calea Bogdăneștilor…
Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…
Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…
Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…
Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…