Afișul cu bebelușul gay, amplasat în centrul Timișoarei, a stârnit și altceva decât mânia localnicilor. Firma căreia îi aparține respectivul panou publicitar face afaceri cel puțin interesante cu municipalitatea, căreia nu-i plătește niciun leu.
În urmă cu puţin timp, timişorenii au fost oripilaţi de apariţia unui panou publicitar în favoarea homosexualităţii, în care era folosit un copil. Lângă fotografia bebeluşului era scris că publicitatea vine în sprijinul comunităţii gay din România. Panoul se afla în apropierea mai multor instituţii şi şcoli, fapt ce a stârnit reacţia adversă a multor timişoreni. În urma scandalului din presă, afişul a fost retras de firma proprietară a panoului, United Media. Nu înainte de-a redeschide un vechi puroi din Primăria Timişoara. Este vorba de publicitatea stradală, un fenomen scăpat voit de sub control, din care se scot bani frumoşi. Firma bucureşteană a aterizat în Timşoara în urmă cu vreo trei ani. Intră prin mai multe mijloace în primărie, iar octombrie 2009 a fost votată, cu multă voioşie, hotărârea de consiliu local pentru se făcuse lobby în lunile precedente.
O hotărâre discutabilă
Hotărârea prevedea ca United Media să construiască 100 de refugii pentru călători în staţiile de transport în comun. În schimb, primea de la primărie dreptul de a-şi amplasa 50 de panouri publicitare. Referatul care a stat la baza HCL este înduioşător. Din el rezultă că firma a făcut un mare bine Timişoarei. „În acest sens apreciem ca binevenită propunerea SC United Media SRL de a pune bazele unui parteneriat pe zece ani cu Primăria Municipiului Timişoara, în baza căruia să instaleze cu titlu gratuit un număr de 100 de refugii de călători, în principal în zonele mărginaşe, pentru amortizarea investiţiei aceasta urmând a instala un număr de 50 de panouri publicitare”, se arată în referat. Sau alta: “Interesul exprimat de SC United Media SRL nu urmăreşte a concura refugiile situate în zonele centrale sau de a crea o competitie în acest sens, ci vine în întâmpinarea nevoilor administraţiei publice locale, într-o perioadă de criză”. Este clar, avem de-a face cu un act de binefacere, iar timişorenii se revoltă aiurea împotriva unui panou cu un homosexual în devenire.
Niciun refugiu
Deşi au trecut mai bine de doi ani şi jumătate, firma nu a construit nici măcar un refugiu pentru călători, dar, în schimb, şi-a amplasat toate cele 50 de panouri. Chiar în zonele centrale, aşa cum s-a întâmplat şi cu panoul cu “bebeluşul gay”. Panourile s-au făcut fără autorizaţie, motiv pentru care primăria nu încasează niciun leu. Şmechereşte, în contractul cu municipalitatea există o clauză conform căreia firma începe plăţile din momentul în care obţine autorizaţia de construire, ne-au declarat mai multe surse din instituţie. În aceste condiții, normal că nu s-a grăbit să obţină nicio autorizaţie. Site-ul primăriei cofirmă faptul că firma respectivă nu a obţinut vreo autorizaţie de construcţie. Preţul mediu pe care o firmă îl percepe pentru o faţă a unui panou este de 300 de euro pe lună. Dacă faci un discount, se poate ajunge la 500 de euro, ambele feţe. Înmulţiţi aceşti bani cu 50 şi iese profitul pe o singură lună. Fără mari investiţii sau costuri de întreţinere.
Colegi la aeroport
Sursele noastre spun că în afacere sunt implicaţi mai mulţi angajaţi şi demnitari din primăriei, plus unii consilieri locali. Cei care s-au ocupat de afacere la Timişoara sunt bucureştenii George Nicolae şi Cristian Popescu. Primul, ginerele unui important om de afaceri timişorean, Eduard Şuli, a fost (poate mai este) coleg în Consiliul de Administraţie la Aeroportul Internaţional Timişoara cu Mihaela Mârza, şeful Biroului Control Intern şi Mangementul Calităţii. Numele lui Mârza a mai fost vehiculat în trecut în legătură cu o altă firmă care a folosit aceeaşi reţetă precum United Media. Este vorba de News Outdoor. Coincidenţă sau nu, tot George Nicolae şi Cristian Popescu erau implicaţi şi în acea afacere. Popescu are încă doi frați, răspândiţi prin toate partidele. Fratele mai mare, Kala Popesc,u era celebru la sfârşitul anilor ’90, când era şeful Tineretului PNŢCD.
Gaură de un million la bugetul local
În anii trecuţi, Mihaela Mârza a făcut parte, alături de actualul viceprimar Sorin Grindeanu, pe atunci consilier local, dintr-o comisie care trebuia să rezolve problema publicităţii stradale. Aceasta a rămas însă în aer și nu e de neglijat faptul că, în campaniile electorale, toate partidele sunt în goană după panouri publicitare. Tot în legătură cu scandalul publicităţii stradale, pe care a vrut să-l stopeze, poate fi pusă şi “executarea” fostului arhitect-şef al Timişoarei, Radu Radoslav. Mai trebuie spus că, potrivit site-ului Pressalert, Curtea de Conturi a descoperit o “gaură” de peste un milion de lei la Primăaria Timişoara, din cauza necolectării banilor din publicitatea stradală. Mai multe surse spun că afacerea panotajului stradal a ajuns şi pe masa procurorilor DNA.
O victorie pentru oaspeţi şi două pentru gazde, în cele trei meciuri de sâmbătă ale…
Chiar dacă o bună parte dintre deranjamentele apărute la rețelele de alimentare cu energie electrică…
Se strâng rezultatele negative. Mai ales pe teren propriu. CSC Dumbrăviţa se află la al…
Teatrul Național din Timișoara organizează în perioada 4-10, respectiv 19-20 decembrie 2024, o nouă ediție…
Primarul Timișoarei, Dominic Fritz, anunță că înainte de finalul anului în curs se va finaliza…
Pe data de 21 noiembrie a avut loc Gala Performeri din Sănătate, ediția 2024, desfășurată…