Autoritatea de Management pentru Programul Operaţional Sectorial „Transport” din cadrul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii a lansat în iunie 2011 instrucţiunile privind completarea, depunerea, evaluarea şi aprobarea cererilor de finanţare din cadrul Programului Operaţiomal Sectorial „Transport”, Axa Prioritară 3 – Modernizarea sectorului de transport în scopul îmbunătăţirii protecţiei mediului, a sănătăţii umane si a siguranţei pasagerilor, Domeniul major de intervenţie 3.1 – Promovarea transportului intermodal.
Cererea de proiecte este deschisă pentru toată suma din POST aferentă acestei măsuri (18.019.383 euro), având ca sursă de finanţare Fondul European pentru Dezvoltare Regională (12.814.778 euro) şi fonduri publice naţionale (5.204.605 euro).
Această sesiune este una cu depunere continuă și se vor depune cereri de finanţare până la data de 31 decembrie 2013, acestea fiind evaluate în ordinea înregistrării, iar contractarea se va realiza în ordinea finalizării proceselor de evaluare, până la epuizarea bugetului disponibil.
Se vizează finanţarea promovării transportului inter-modal prin dezvoltarea terminalelor inter-modale, a centrelor logistice de distribuţie şi transport combinat, în special de pe modul rutier pe modul feroviar.
Activităţile eligibile cuprind:
• Pregătirea proiectelor de construcţie sau modernizare a terminalelor intermodale de marfă,
• Supervizarea proiectelor de construcţie sau modernizare a terminalelor intermodale de marfă,
• Lucrări de construcţie şi modernizare a terminalelor intermodale de marfă,
• Asistenţă tehnică pentru implementarea proiectelor de terminale intermodale de marfă (altele decât cele pentru pregătirea si supervizarea proiectelor).
Lucrările eligibile de construcţie, modernizare sau dezvoltare a terminalului intermodal de marfă constau în următoarele:
• Platforma de depozitare temporară a unităţilor intermodale de marfă (containere, în special) tranzitate; platforma va permite o înălţime de 5 containere şi va avea o suprafaţă de maxim 10 hectare;
• Instalaţii de drenare, alimentare cu apă şi canalizare;
• Reţele electrice, inclusiv iluminarea terminalului, infrastructură de încălzire, împrejmuire, infrastructură de comunicaţii, porţi de acces şi sisteme de securitate;
• Accesul feroviar şi lucrări aferente de infrastructura feroviară si de acces pe o lungime rezonabilă,
• Lucrările aferente infrastructurii rutiere şi feroviare din interiorul terminalului;
• Achiziţia de teren în procent de 10% valoarea totală eligibilă a proiectului, inclusiv serviciile necesare (identificarea proprietarilor, evaluarea terenului, pregătirea documentaţiei de cadastru, procedura de expropriere etc) pentru legătura feroviară. Beneficiarul eligibil pentru acest domeniu de intervenţie este administratorul naţional de infrastructură inter-modală – Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” S.A. – CNCF “CFR” S.A, care va realiza construcţia sau reabilitarea propriu-zisă a infrastructurii relevante (terminale inter-modale) dar operarea infrastructurii intermodale poate fi concesionată mediului privat, şi va fi pusă la dispoziţia tuturor utilizatorilor în mod egal şi nediscriminatoriu
Finanţarea acordată de către AMPOST este de 100 % din totalul cheltuielilor eligibile aferente proiectului.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…