Categories: Klaus Vaterland

Luați “Perla Coroanei” de pe capul domnului Ostaficiuc

Premierul Emil Boc și ministrul Anca Boagiu chiar vor să ne convingă că actualul guvern construiește mai mulți kilometri de autostradă decât au făcut Adrian Năstase, cu tot cu varianta de ocolire a comunei Cornu, Tăriceanu, Victor Ciorbea, nea Nicu Văcăroiu, Petre Roman, Eugen Bejinariu și mai știu eu care premieri interimari a mai avut România în 21 de ani de nou ciclu de democrație. Cel puțin pe mine m-a convins. Ca număr de kilometri, Emil Boc e clar peste ceilalți, rămâne de văzut dacă și la preț și comisioane superlativele persistă în cazul actualului guvern. Emil Boc și Anca Boagiu ar trebui să vină mai des pe șantierele vestului, la chemarea președintelui CJT, Constantin Ostaficiuc, să discute toate detaliile despre cum va ajunge mai repede și mai fericit contribuabilul de la Timișoara la Lugoj ori Arad, dacă deștepții ăștia locali și guvernamentali care gândesc în ansamblu chestiunea rutieră nu fac ceva cu drumul județean care face legătura la Giarmata cu mândra noastră autostradă. Căci, dacă nu cunoaște Emil Boc, măcar doamna Boagiu trebuie să știe că nu întotdeauna mărimea contează, dacă investiția nu e și jucăușă. La ce bun să fac 20 minute de la Giarmata până la Lugoj sau Arad în regim de mare viteză, dacă până în locul unde mă “înțep” în autostradă fac 40 de minute, în pas de cortegiu funerar, așteptând la “jde” mii de semafoare în Dumbrăvița, la barieră în Giarmata sau defluirea celor cu servicii în tot soiul de parcuri industriale și centre de afaceri din zonă? Meșterii ce calculează fluidizarea traficului trebuie neapărat să-i propună lui Constantin Ostaficiuc să renunțe la cel mai ranforsat și cel mai aspectuos drum județean, zis și “Perla Coroanei”, lăsându-l pe mâna lui Emil Boc și a celor de la Drumurile Naționale, pentru o dezvoltare în ton cu noile date și interese din teren. Or, dacă nu găsesc vreo soluție de lărgire la patru benzi de la șoseaua de centură măcar, atunci să asigure populației curioase de autostradă câte un antemergător cu girofar, iar celor cu servicii bune în Timișoara și vile în zonă să le bage CJT-ul taxă de drum județean sau circulația alternativă cu numere pare și impare, să le taie cheful de plimbare cu mașina pe “Perla Coroanei”. Nicio problemă. Cine nu are răbdare să “înțepe” autostrada pe la Giarmata o poate face lejer și pe la Lugoj, Arad sau pe la Mako, ce naiba!

Share
Published by
Eugen Sasu

Recent Posts

ABA Banat investește 29 de milioane de lei în consolidarea și reprofilarea malurilor râului Timiș

Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…

O oră ago

Geaba Bolojan! După un ostaş în fruntea ţării, PNL propune un şomer în fruntea ţării

La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…

O oră ago

La Timișoara continuă modernizarea rețelei de termoficare a orașului

13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…

2 ore ago

Doi jucători străini vin la SCM USV via Constanţa

Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…

2 ore ago

Din această săptămână putem zbura direct între Timișoara și Dubai

Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…

2 ore ago

Florin Drăgan, rectorul UPT: „A fost un an plin de incertitudini în mediul economic, iar instabilitatea politică accentuează problemele”

La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…

3 ore ago