Programul CANTEMIR, înfiinţat în anul 2006, este programul de cofinanţare al Institutului Cultural Român pentru proiecte culturale independente desfăşurate în străinătate.
Prin finanţarea oferită proiectelor, Institutul Cultural Român vizează creşterea vizibilităţii şi accesibilităţii culturii române pe pieţele culturale internaţionale prin promovarea creaţiilor româneşti de valoare, încurajând totodată cooperarea dintre artiştii români şi străini, dialogul intercultural, precum şi parteneriatul instituţional dintre organizaţii culturale româneşti şi organizaţii culturale de prestigiu din străinătate.
În cadrul acestui program aplicanţii eligibili sunt persoanele fizice autorizate sau persoanele juridice de drept public sau privat, autorizate, respectiv înfiinţate în condiţiile legii române. Nu sunt eligibili angajaţi ai Institutului Cultural Român sau personal angajat sau numit ce funcţionează în cadrul institutelor culturale româneşti din străinătate sau rude până la gradul 1 ale acestora, atât în calitate de persoană fizică sau persoană fizică autorizată, cât şi ca reprezentant legal al unei persoane juridice, din România sau din străinătate.
Pentru a fi eligibile, proiectele trebuie să îndeplinească următoarele criterii:
– să se înscrie într-unul sau mai multe dintre următoarele domenii: literatură, arte vizuale, arhitectură şi design, teatru, muzică, dans, film, patrimoniu cultural
– să se desfăşoare pe o perioadă de maximum 14 luni, între 6 august 2012 și 15 septembrie 2013
– să se desfăşoare în parteneriat cu (cel puţin) o organizaţie culturală de prestigiu din ţara de desfăşurare a proiectului
– se adresează publicului din străinătate. Proiectele adresate exclusiv românilor din ţară sau din străinătate nu sunt eligibile, acestea făcând obiectul altor proiecte şi programe ale ICR
– valoarea finanţării solicitate de la ICR nu depăşeşte 80% din valoarea proiectului şi nici 132.000 lei
– solicitantul se obligă să cofinanţeze cheltuielile eligibile ale proiectului, din surse proprii şi/sau atrase, în numerar şi/sau prin aport în natură, în procent de minimum 20% din valoarea proiectului
Pot fi incluse în formularul de buget următoarele tipuri de cheltuieli, dacă acestea reprezintă costuri necesare şi rezonabile pentru realizarea proiectului, vor fi efectuate pe perioada de desfăşurare a proiectului, şi sunt legate în mod direct de realizarea acestuia:
A. Cheltuieli legate de realizarea activităţilor proiectului: onorarii acordate titularilor de drepturi de autor sau de drepturi conexe; remuneraţii acordate prestatorilor de servicii (persoane fizice); cazarea participanţilor/invitaţilor, precum şi cazarea echipei de proiect; transportul internaţional, intern (între localităţi, în aceeaşi ţară) sau local (în localitate) al participanţilor/invitaţilor şi al echipei de proiect; cheltuieli aferente transportului de persoane: viză, asigurare de călătorie, taxe de drum şi taxe de parcare (cu excepţia taxelor de parcare auto la hotel, care sunt neeligibile); achiziţii de servicii: servicii legate de promovare, publicitate, diseminare, realizare şi distribuţie materiale de promovare; servicii de tehnoredactare, editare; servicii de traducere şi interpretariat; servicii de transport persoane sau echipamente şi materiale; servicii de închiriere echipamente, mijloace de transport sau spaţii destinate organizării evenimentelor (inclusiv spaţii destinate cazării); diurnă; expedieri poştale legate de promovarea proiectului.
B. Cheltuieli administrative, în limita a 20% din valoarea finanţării: cheltuieli cu plata membrilor echipei de proiect (persoane fizice) – contracte de prestări servicii sau contracte individuale de muncă; masa participanţilor/invitaţilor şi a echipei de proiect; traducerea documentelor justificative anexate rapoartelor; achiziţii consumabile de birou.
Bugetul alocat finanţării proiectelor în 2012 este de 1,35 milioane de lei. Termenul limită pentru primirea aplicaţiilor la Registratura ICR este 7 mai.
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…