Proiectul pentru pasajul subteran din Piața Victoriei a fost aprobat de consilierii locali în ședința de marți. Teoretic, la finalizarea întregului proiect, traficul în zona centrală nu va mai fi o problemă. Practic, nu se știe când vor începe efectiv lucrările, care sunt de mare anvergură.
O firmă din Timişoara a făcut două variante de proiect pentru pasajul subteran din Piața Victoriei. Comisia de circulație a propus consiliului local cea de-a doua variantă, care a şi fost votată în ședința de marți. În pasaj se va putea intra de pe bd. Republicii, la intersecția cu strada Paris, sau de pe strada Sfântul Ioan, în zona Hotelului Timișoara. Mașinile mici, jeep-urile și microbuzele vor circula pe două benzi, în sens unic.
Pasajul va prelua și traficul de pe străzile Vasile Alecsandri şi Lucian Blaga, care vor deveni pietonale. „Proiectul își propune să închidă Inelul 1 prin pasajul pe care vrem să-l realizăm în Piața Victoriei. Este inelul care a fost gândit de sute de ani, dar a fost desființat când Piața Victoriei a devenit zonă pietonală. Pe acest traseu de la Modex – intersecția Brătianu cu Michelangelo – Continental – Banca Națională – Bastion – Punctele Cardinale – Piața Mărăști – Piața 700 – Materna – Modex vor circula mașini mici și microbuze. Pe tot acest traseu, mai puțin Piața 700 și intersecția străzii 20 decembrie cu Brătianu, vor circula și mijloace de transport în comun. Pentru mașinile mici traseul este extrem de scurt”, spune primarul Nicolae Robu.
Studiul de trafic a costat circa de 15.000 de euro. „Pasul următor este să închidem și celelalte inele de trafic. În porțiunea de la Modex până la intersecția cu strada 20 decembrie și bd. I.C. Brătianu vom avea și o parcare subterană, cu 500 de locuri. Vrem să abordăm lucrurile în acord și cu posibilitățile financiare pe care le avem. Va fi extrem de simplu de circulat”, a mai spus Robu.
Lucrările ar trebui să înceapă, teoretic, încă din acest an. Practic, în condițiile în care nu este precizat exact costul acestora, nu se știe când vor putea circula timișorenii prin pasajul subteran care va face ordine în traficul din zona centrală.
Primăvara, Parcul Justiţiei este unul dintre cele mai vizitate şi fotografiate locaţii din Timişoara, datorită…
Un număr de 22 de proiecte care încurajează mersul pe bicicletă în întreaga regiune de…
Muzeul Național de Artă Timișoara aduce în prim plan opera lui Albert Kristóf-Krausz, personalitate marcantă…
Timișoara concurează din nou în competiția „Destinația Anului”, cel mai amplu concurs turistic din România,…
Compania Naţională de Investiţii (CNI) a dat undă verde construirii unei creşe la Urseni, comuna…
Se împlinesc în aceste zile 35 de ani de la aprinderea în Timişoara a flacării…