În vremuri grele, când orice uselist inspirat își lasă liderimea să se facă de cacao, deputatul PNL Timiș Horia Cristian a avut zilele trecute o magistrală ieșire publică. Strategia sa a fost una simplă. N-a mai ieșit să promită ceva, ca nu cumva poporul să arunce cu ouă după dânsul, ci pur și simplu ne-a luat la ceartă, să rămânem șocați de tupeul dumnealui și să nu mai putem riposta. Horia Cristian aproape că i-a urecheat pe contribuabilii cu autoturism și carnet de șofer pentru obrăznicia de a certa guvernul în ipoteza impunerii noii taxe Fenechiu. Care taxă ar mări prețul carburanților, ca actuala guvernare să aibă cu ce construi 4.000 km de autostrazi. „Bugetul de stat ar trebui orientat către alte nevoi, către educație, sănătate, apărare, asistență socială. Rămâne întrebarea cui ar folosi acest sistem de autostrazi. Răspunsul: celor care circulă cu mașina. Atunci este logic ca aceștia să contribuie financiar”, a spus, cu gura plină, deputatul liberal.
Bre Cristiane, auzi Horică, matale să faci pe durul la filială, dacă îți permite cineva, dar să nu ai tupeul să ne tragi de urechi despre plată și răsplată. Și dacă ai avea dreptate (dar nu ai) în legătură cu taxa asta suplimentară de autostradă, tot rămân niște chestiuni de clarificat. Când ai jucat rolul de butoi cu varză și ai câștigat colegiul anul trecut, ce politici susțineai? Politicile conducerii centrale a USL, care promitea ca nesimțita 1.000 de kilometri de autostrăzi (culmea, după altă mie a pedeliștilor) în următorul mandat. Din ce bani? Din banii de la buget, că atunci n-a avut niciun șmecher de candidat curajul să spună că pentru acest proiect măreț veți lua bani în plus în prețul benzinei și motorinei. Nu, atunci se măreau pensii, se ajustau salarii, se făceau lucrări de infrastructură și alte bunătăți pentru fraierii de alegători.
Nu trebuie să fii medicul Horia Cristian, adică praf la economie, matematică și logică, să-ți dai seama că în calitate de agricultor, să zicem, nu o să mergi niciodată cu combinele pe autostrăzile lui Fenechiu, dar de plătit, plătești prețul motorinei la pompă. Dacă mărim prețul carburantului cu 50 de bani, iar subvenția de APIA e de 1,2 lei pe litru, dar e neplătită din primul trimestru al anului 2012, ce comparații europene faci, nea Cristiane, bre Horică? Dar ce vină are contribuabilul de la Denta, care nu va folosi niciodată autostrada să ajungă la piață, în Deta? De ce să plătească cei fără nevoi rutiere de talia autostrăzilor încă o nouă taxă, de vreme ce mai plătesc vigneta pentru drumurile naționale? Poți să ne spui matale ce se întâmplă până la ultimul leu cu banii din aceste vignete? Merg toți banii în drumuri sau se plătește neputința în alte domenii și pofta de promisiuni din zona de asistență socială?
Da, așa ai învățat dumneavoastră la ședințele de partid liberale, că „bugetul de stat ar trebui orientat către alte nevoi, către educație, sănătate, apărare, asistență socială”? Foarte bine, du-te atunci la PSD și depune o adeziune, că n-are sens să te mai dai liberal, dacă tot banul public va intra numai în consum, în plătit lenea, într-o sănătate vai de capul ei și într-un sistem de învățământ abramburist. Nicio problemă, că pentru investiții venim fiecare cu bani de acasă. Eu de mâine pun bani deoparte pentru o hidrocentrală.
Lansat în 2013 în România, VESSMARY este un concept dedicat evidențierii feminității în toate formele…
Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 05.11.2024, unde se vor executa reparaţii…
Echipa Festivalului Rod s-a întors după gratii la începutul toamnei, cu proiecția filmului „Crulic. Drumul…
CATALIN SI CATALAINA SRL, în calitate de solicitant, cu sediul în sat Cerneteaz, comuna Giarmata,…
Cu ajutorul fondurilor europene, peste 3.000 de studenți din Timișoara și Reșița vor beneficia de…
Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș, spune că nu se va transforma, în…