Pasajele Jiul și Popa Șapcă sunt la al doilea studiu de fezabilitate, în timp ce pasajul Solventul este doar la primul. Asta susțin datele oferite de Direcția Tehnică a PMT, după ce unii consilieri s-au plâns că au votat și în anii trecuți astfel de studii, fără niciun rezultat. Pe studiile anterioare, rămase neutilizate, vechea administrație a plătit aproape 100.000 de euro!
Consilierii locali au aprobat, în ședința din 21 noiembrie, studiile de fezabilitate pentru subpasajele Jiul, Popa Șapcă și Solventul. Specialiștii din primărie au fost însă solicitați să prezinte ulterior un material scris, „argumentat, cu întregul istoric al acestor «producții»”. Asta, după ce opoziția s-a plâns că a votat și în anii trecuți astfel de studii, lăsate să se prăfuiască, și s-a întrebat cine plătește pentru ele.
Răspunsul Direcției Tehnice susține că nu e vorba decât de al doilea set de studii pentru pasajele Jiul și Popa Șapcă, respectiv primul pentru pasajul Solventul. Primele SF-uri au fost adoptate în aprilie 2006, fiind întocmite, în 2005, de firma Romair Consulting,care a încasat nu mai puțin de 58.830 euro, pentru Jiul, și 43.800 euro, pentru Popa Șapcă! „În perioada 2004-2012, pentru Pasajul Jiul și Pasajul Popa Șapcă a fost singurul studiu de fezabilitate aprobat neexistând nici o actualizare”, se precizează în referatul semnat de Culiță Chiș și Ioan Ganciov.
Noile studii au fost realizate de Pod Proiect SRL, din Iași, și au costat, fiecare, fix 2.640 euro. Suma este extrem de mică, raportat la cea de aproape 100.000 de euro plătită de vechea administrație, iar diferența, în cazul celor două studii deja existente, este că șoseaua urmează să fie lărgită la patru benzi. Primarul Nicolae Robu estimează că primul pasaj va începe să fie construit în primăvara lui 2014, iar cel de-al treilea, un an mai târziu. Sursa de finanțare este însă exclusiv bugetul local, deși, în campania electorală, Robu susținea altceva.
Conform noilor SF-uri, pasajul Jiul costă aproape 8,2 milioane de euro, cel de la Popa Șapcă – peste 15,2 milioane de euro, iar cel de la Solventul – aproape 28 de milioane de euro. Altfel spus, primăria trebuie să găsească peste 50 de milioane de euro. După studiile din 2005, realizarea pasajelor Jiul și Popa Șapcă ar fi presupus, împreună, costuri de 8,8 milioane de euro.
Timișorenii care vor să își spună părerea despre calitatea vieții pot completa acum sondajul sociologic,…
Primăria Timișoara reia procedurile pentru a putea finaliza lucrările la Școala Generală nr. 30. A…
Joi, 19 decembrie, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind…
Primăvara, Parcul Justiţiei este unul dintre cele mai vizitate şi fotografiate locaţii din Timişoara, datorită…
Un număr de 22 de proiecte care încurajează mersul pe bicicletă în întreaga regiune de…
Muzeul Național de Artă Timișoara aduce în prim plan opera lui Albert Kristóf-Krausz, personalitate marcantă…