Categories: AdministratieSocial

Fost director RATT dezvaluie: „Tramvaiele pot fi reabilitate la Timisoara”

Fostul director al RATT, Eugen Stănescu, atacă Primăria Timișoara, afirmând că regia de transport are posibilitatea de-a reabilita tramvaiele la un preț mult mai mic decât este dispusă să-l dea unor firme din afara orașului. Municipalitatea vrea să dea între 500.000 și 800.000 de euro pentru reabilitarea unui tramvai printr-o licitație la care s-au înscris două firme având patroni anchetați de DNA.

Licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie din Timișoara este în curs de desfășurare, rezultatul fiind așteptat în câteva săptămâni. În cursa pentru reabilitarea lor s-au înscris două firme: Remar din Pașcani și Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca. Patronul primei firme, deja celebrul Gruia Stoica, se află momentan după gratii, fiind arestat pentru că a încercat să dea o mită de trei milioane de euro pentru măsluirea unei licitații. Remarul 16 Februarie este controlată de Călin Mitică, alt client al procurorilor, acuzat de abuz în serviciu contra intereselor publice într-un proces aflat pe rol. Prețul estimativ pentru reabilitarea unui tramvai variază între 500.000 și 800.000 de euro bucata.

Eugen Stănescu, fost director al RATT, face însă o dezvăluire cel puțin interesantă. „Primăria Timișoara nu știa că Regia de Transport Timișoara are deja o secție de reparații și modernizări la care sunt angajați profesioniști pentru a efectua astfel de reparații și modernizări tehnice? Sau, dacă știa, ce logică ar avea să aloce zeci de milioane de euro când reabilitarea se poate face la un preț indubitabil mai mic chiar de către regia care le gestionează? Toate tramvaiele germane care circulă, în acest moment, în Timișoara sunt produse în anii 1970, iar la achiziționare aveau toate reviziile și reparațiile efectuate la zi, inclusiv două cicluri de modernizări”, arată Stănescu, care este și vicepreședinte al filialei Timiș a Partidului Mișcarea Populară.

Stănescu susține că, dacă reparațiile costă mai mult de 30% din valoarea unui tramvai nou, este de preferat achiziționarea unui vehicul nou. „Spre exemplu, cele mai ieftine tramvaie se produc în Croația și costă aproximativ 1,2 milioane de euro, deci cu aproximativ 400.000 de euro mai mult decât prețul maxim propus în contractul primăriei pentru reabilitarea unui tramvai produs cu peste 40 de ani în urmă”, afirmă Stănescu. Fostul director susține că soluția cea mai eficientă ar fi achiziționarea a 60 de tramvaie noi printr-un contract pe șase ani (10 tramvaie pe an), în paralel cu modernizarea în cadrul regiei a 30 de tramvaie cu maximum 150.000 bucata. El mai spune că se pot achiziționa tramvaie noi și cu fonduri de la Uniunea Europeană, în cazul în care se reabilitează 40 de km de cale simplă.

Share
Published by
Iulia Avram

Recent Posts

Bani pentru un campus verde și inteligent la UPT

Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…

8 minute ago

UVT și Primăria Timișoara au lansat sondajele pentru noua ediție a „Barometrului Calitatea Vieții în Timișoara”

Timișorenii care vor să își spună părerea despre calitatea vieții pot completa acum sondajul sociologic,…

37 de minute ago

Primăria lansează licitația pentru găsirea constructorului care va finaliza lucrările la Generală 30

Primăria Timișoara reia procedurile pentru a putea finaliza lucrările la Școala Generală nr. 30. A…

41 de minute ago

La anul, lalelele vor fi admirate şi în Parcul Botanic

Primăvara, Parcul Justiţiei este unul dintre cele mai vizitate şi fotografiate locaţii din Timişoara, datorită…

5 ore ago

Mai multe proiecte din Timiș primesc fonduri pentru a încuraja deplasarea pe biciclete/FOTO

Un număr de 22 de proiecte care încurajează mersul pe bicicletă în întreaga regiune de…

5 ore ago