Fost director RATT dezvaluie: „Tramvaiele pot fi reabilitate la Timisoara”

Fostul director al RATT, Eugen Stănescu, atacă Primăria Timișoara, afirmând că regia de transport are posibilitatea de-a reabilita tramvaiele la un preț mult mai mic decât este dispusă să-l dea unor firme din afara orașului. Municipalitatea vrea să dea între 500.000 și 800.000 de euro pentru reabilitarea unui tramvai printr-o licitație la care s-au înscris două firme având patroni anchetați de DNA.

ratt02

Licitația pentru reabilitarea a 30 de tramvaie din Timișoara este în curs de desfășurare, rezultatul fiind așteptat în câteva săptămâni. În cursa pentru reabilitarea lor s-au înscris două firme: Remar din Pașcani și Remarul 16 Februarie din Cluj Napoca. Patronul primei firme, deja celebrul Gruia Stoica, se află momentan după gratii, fiind arestat pentru că a încercat să dea o mită de trei milioane de euro pentru măsluirea unei licitații. Remarul 16 Februarie este controlată de Călin Mitică, alt client al procurorilor, acuzat de abuz în serviciu contra intereselor publice într-un proces aflat pe rol. Prețul estimativ pentru reabilitarea unui tramvai variază între 500.000 și 800.000 de euro bucata.

Eugen Stănescu, fost director al RATT, face însă o dezvăluire cel puțin interesantă. „Primăria Timișoara nu știa că Regia de Transport Timișoara are deja o secție de reparații și modernizări la care sunt angajați profesioniști pentru a efectua astfel de reparații și modernizări tehnice? Sau, dacă știa, ce logică ar avea să aloce zeci de milioane de euro când reabilitarea se poate face la un preț indubitabil mai mic chiar de către regia care le gestionează? Toate tramvaiele germane care circulă, în acest moment, în Timișoara sunt produse în anii 1970, iar la achiziționare aveau toate reviziile și reparațiile efectuate la zi, inclusiv două cicluri de modernizări”, arată Stănescu, care este și vicepreședinte al filialei Timiș a Partidului Mișcarea Populară.

Stănescu susține că, dacă reparațiile costă mai mult de 30% din valoarea unui tramvai nou, este de preferat achiziționarea unui vehicul nou. „Spre exemplu, cele mai ieftine tramvaie se produc în Croația și costă aproximativ 1,2 milioane de euro, deci cu aproximativ 400.000 de euro mai mult decât prețul maxim propus în contractul primăriei pentru reabilitarea unui tramvai produs cu peste 40 de ani în urmă”, afirmă Stănescu. Fostul director susține că soluția cea mai eficientă ar fi achiziționarea a 60 de tramvaie noi printr-un contract pe șase ani (10 tramvaie pe an), în paralel cu modernizarea în cadrul regiei a 30 de tramvaie cu maximum 150.000 bucata. El mai spune că se pot achiziționa tramvaie noi și cu fonduri de la Uniunea Europeană, în cazul în care se reabilitează 40 de km de cale simplă.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Interesele a spus: (februarie 4th, 2014 at 16:38 )

Interesul poarta fesu si nu calitatea sau confortul timisorenilor pe preturi cat mai mici!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


Administratie vezi arhiva Administratie

Aconnect - Digitalizam Romania

Politica vezi arhiva Politica

gauss-topografie-timisoara_728x90px

Sport vezi arhiva Sport

avantul periam

Timișul a tras din nou cartea câștigătoare la barajul de promovare în Liga 3. Avântul Periam, promovată fără meciuri

Ceea ce părea o misiune foarte grea s-a transformat într-o calificare fără joc. Datorită deciziilor Federației Române de Fotbal pe timp de pandemie s-a decis ca promovarea în Liga 3 să se facă în urma unor triunghiulare. Campioana desemnată din Timiș, Avântul Periam avea să se lupte în Caraș-Severin cu reprezentantele Mehedințiului și a Hunedoarei....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișul a tras din nou cartea câștigătoare la barajul de promovare în Liga 3. Avântul Periam, promovată fără meciuri
Iulius Town

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
Muzeul National al Banatului

Economic vezi arhiva Economic

Imobiliare.ro

Pregătiţi banii puşi la ciorap! Preţurile proprietăţilor imobiliare au scăzut în ultima lună

Vremurile bune, cu preţuri lunar în creştere solicitate de proprietarii dispuşi să renunţe la proprietăţi. Datele din piaţă arată o scădere a pretenţiilor la vânzare, atât la nivel naţional, dar şi în Timişoara. În iulie, prețurile solicitate pentru apartamentele (noi și vechi) disponibile spre vânzare la nivel național s-au diminuat cu 1,8% față de luna...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pregătiţi banii puşi la ciorap! Preţurile proprietăţilor imobiliare au scăzut în ultima lună

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Au apărut încă două cazuri noi de Covid-19 la Făget, după ce zona a ieșit sâmbătă seara din carantină. În Timiș sunt opt focare active de Covid-19, conform Direcției de Sănătate Publică. Focarul de la Oncohelp Timișoara a fost stins, în schimb a apărut un altul, la o unitate economică, unde sunt 17 persoane infectate....
Citeşte tot articolul Citeste articolul 8 focare de SARS-Cov2 în Timiș. Făget – două cazuri de Covid-19 în plus, după ieșirea din carantină
Guvernul pregăteşte 8,4 milioane de lei pentru plata despăgubirilor celor care vor pierde terenuri situate pe viitorul drum de legătură dintre Timişoara (DN 69) şi autostrada A1. Sunt vizate 270 de proprietăţi, în suprafaţă totală de 1,5 milioane de metri pătraţi. Proiectul de Hotărâre de Guvern a fost lansat în dezbatere publică. Operaţiunea care ar...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul pregăteşte opt milioane de lei pentru despăgubirile necesare pentru viitorul drum de legătură dintre Timişoara şi A1
Au început lucrările de lărgire la patru benzi a drumului Timișoara-Moșnița Nouă, astăzi, iar președintele Consiliului Județean Timiș Călin Dobra a fost prezent la fața locului. Pe șoseaua care este aglomerată, în fiecare zi, traficul a devenit și mai „încetinit” de restricțiile care au intrat în vigoare de astăzi, de când a început șantierul, pentru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Start lucrări pe drumul Timișoara-Moșnița Nouă. A început lărgirea la 4 benzi!
În prima zi a săptămânii, în Timiș sunt peste 200 de persoane cu Covid în spitale. 14 sunt în Terapie Intensivă. Sunt 203 persoane cu Covid-19 internate în spitale, iar 14 sunt pe secțiile de Anestezie și Terapie Intensivă, transmite Instituția Prefectului Timiș. În ultimele 24 de ore, în Timiș au fost realizate 469 de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timiș: 14 oameni cu SARS-Cov2 în Terapie Intensivă
Vremurile bune, cu preţuri lunar în creştere solicitate de proprietarii dispuşi să renunţe la proprietăţi. Datele din piaţă arată o scădere a pretenţiilor la vânzare, atât la nivel naţional, dar şi în Timişoara. În iulie, prețurile solicitate pentru apartamentele (noi și vechi) disponibile spre vânzare la nivel național s-au diminuat cu 1,8% față de luna...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pregătiţi banii puşi la ciorap! Preţurile proprietăţilor imobiliare au scăzut în ultima lună
Administrația Națională de Meteorologie a emis o atenționare meteorologică Cod Galben, valabilă astăzi, de la ora 12 la ora 23. Va fi instabilitate atmosferică temporar accentuată în sudul Banatului. Vor fi perioade cu instabilitate atmosferică, ce se va manifesta prin averse ce vor avea și caracter torențial. Vor fi intensificări de scurtă durată ale vântului,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cod Galben în sudul Banatului: ploi torențiale, descărcări electrice, vijelii și grindină
Finalul lunii precedente a adus o importantă schimbare administrativă pentru organizarea întreţinerii drumurilor din România. În urma acesteia, Direcţia de Drumuri şi Poduri Timişoara pierde Secţia de Drumuri Naţionale Orşova care va trece în administrare Direcţiei de Drumuri şi Poduri Craiova. Deşi toată lumea ştie că poarta de intrare şi locul unde începe Banatul, cei...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oltenii vor întreţine drumurile naţionale şi podurile bănăţenilor/UPDATE
Top