La Timișoara se va circula, la un moment dat, pe sub Piața Victoriei, printr-un subpasaj cu intrări și ieșiri cam ca… la Paris. Primarul Nicolae Robu a anunțat încheierea licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru această lucrare. Cât costă realizarea unui astfel de subpasaj și de unde vor veni banii nu se știe încă.
Licitația – al cărei termen pentru depunerea contestațiilor a expirat în noaptea de luni spre marți – a fost câștigată de firma bucureșteană Exe Company.Ro SRL, care va fi plătită cu 102.507, 8 lei + TVA. Proiectul se numește, destul de pompos, „Reorganizarea circulației pe Inelul 1 și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport în comun”. Primarul Nicolae Robu explică: „Inelul 1 de circulația va avea ca puncte cheie Bastionul, fântâna Punctelor Cardinale, Piața Mărăști, Piața 700. Din Piața 700 va fi o ramificare, pe tronsonul interior, de pe strada Sf. Ioan până la operă, apoi prin subpasaj se va trece prin fața operei până la colțul dinspre parc al Liceului MIU și se va continua pe Bd. Brătianu, până la intersecția cu Bd. Michelangelo, Banca Națională și Bastion, unde se încheie”.
Prin subpasajul din fața operei vor trece doar mașini mici și microbuze, cu înălțimea maximă de 2,80 m. Autobuzele și troleibuzele vor avea un alt traseu. „Se va merge prin Piața 700, pe strada Paris până la intesecția cu Bd. Republicii, pe la spitalul de copii, prin fața catedralei și apoi vor fi în analiză două variante. Fie prin fața primăriei, dar în sens invers de cum se circulă acum, fie cea actuală, cu ocolirea grădinii de vara de la Capitol și ajungere pe acel trasei după grădina de vară pânăla str. 20 Decembrie”, mai spune primarul.
Lucrările nu vor începe în 2014. Robu vrea ca șantierul să pornească anul viitor, deși nu știe, în acest moment, nici cât va costa lucrarea, nici de unde vor veni banii. „Vom încerca să obținem și fonduri europene, dacă vom avea această oportunitate. Lucrarea este extrem de importantă”, a declarat edilul, care estima anterior că ar fi nevoie de aproximativ cinci sau șase milioane de euro. Un lucru la care ține enorm primarul Timișoarei este felul în care vor arăta intrările și ieșirile din subpasaj. „Acestea trebuie să fie în concordanță cu arhitectura zonei. Dacă pe Champs Elysee se poate, putem face și la noi un subpasaj care să fie în armonie cu zona. Chiar dacă ar putea costa un pic mai mult, trebuie să dea o notă de frumusețe zonei”, afirmă Nicolae Robu. Acesta a vrut să le răspundă și celor care susțin că, dacă se va permite accesul mijloacelor de transport în comun în zona centrală, clădirile istorice vor avea de suferit. „Tramvaiele care au circulat ani de zile pe strada Alba Iulia n-au produs vibrații? E plina Europa de astfel de situații, doar că la noi se pronunță asupra lor nespecialiștii. Lăsați specialiștii să-și facă treaba”, a conchis liberalul.
Așa cum deBanat.ro a relatat deja, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, și liderul PSD Timiș, Alfred…
Etapa a 16-a din liga de elită de volei feminin a debutat pe malul Timişului…
La data de 21 decembrie, polițiștii Secției 5 Rurale Belinț sub coordonarea procurorului din cadrul…
Administrația Bazinală de Apă Banat derulează în prezent un important proiect pentru consolidarea malurilor râului…
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…