Timișorenii citesc afișele din tramvaie și autobuze, dar și pe cele de pe panourile special amenajate. Asta rezultă în urma campaniei derulate în primele două luni și jumătate ale anului, de către Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană. Cei de la ATCCE au calculat că aproximativ 130.000 de oameni au văzut, prin oraș, pliantele și afișele și le-au „recomandat” prietenilor și familiilor lor.
Campania „Cultura unește comunitatea” s-a derulat în perioada 15 ianuarie – 31 martie, având ca scopuri declarate informarea și mobilizarea comunității locale, pentru a susține și a se implica în proiectul „Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021”. Mijloacele de „luptă”: afișe, broșuri și pliante în română, engleză, germană, maghiară și sârbă, abțibilduri, tricouri și căni. După două luni și jumătate, realizatorii campaniei au ajuns la concluzia că demersul lor a fost un succes, după ce au calculat că nu mai puțin de 100.000 de timișoreni au văzut afișele lipite în autobuze, troleibuze și tramvaie! Numărul total al celor care „au beneficiat de informațiile transmise în cadrul campaniei de informare” trece, de fapt, de 130.000 și include „câteva mii de persoane” care au văzut afișele pe avizierele ADP, pe cei care au primit pliante și broșuri când au mers la teatru, la operă, la filarmonică sau la muzeu, studenții „care au primit pliante și recomandarea (!! – n.r.) de a transmite informațiile prietenilor și familiilor” și aproximativ 4.200 de elevi și profesori.
În mediul online, pe pagina de Facebook a proiectului, numărul fanilor a crescut de peste 22 de ori, de la 120, la începutul campaniei, la peste 26.600. Pe site-ul dedicat, aflat încă „în lucru”, lucrurile sunt destul de greoaie: cu o medie lunară a vizitatorilor de numai 4.100 de persoane, nu se poate vorbi despre un portal cu activitate, care să fie căutat de cei interesați. Activitățile anunțate de ATCCE pentru 2014 includ elaborarea conceptului și a logo-ului candidaturii, precum și organizarea de consultări publice locale. Unul dintre orașele contracandidate, Clujul, are deja concept și slogan. Dacă e vreo consolare, Timișoara stă totuși mai bine decât Iașul, al cărui site de prezentare are doar homepage, iar „fenomenul Sfânta Parascheva” ar putea fi „motorul” campaniei.
Joi, 19 decembrie, în plenul Consiliului Local va intra din nou în dezbatere proiectul privind…
Primăvara, Parcul Justiţiei este unul dintre cele mai vizitate şi fotografiate locaţii din Timişoara, datorită…
Un număr de 22 de proiecte care încurajează mersul pe bicicletă în întreaga regiune de…
Muzeul Național de Artă Timișoara aduce în prim plan opera lui Albert Kristóf-Krausz, personalitate marcantă…
Timișoara concurează din nou în competiția „Destinația Anului”, cel mai amplu concurs turistic din România,…
Compania Naţională de Investiţii (CNI) a dat undă verde construirii unei creşe la Urseni, comuna…