Categories: Cultura

La Timisoara, cultura uneste comunitatea… cu multe afise

Timișorenii citesc afișele din tramvaie și autobuze, dar și pe cele de pe panourile special amenajate. Asta rezultă  în urma campaniei derulate în primele două luni și jumătate ale anului, de către Asociația Timișoara Capitală Culturală Europeană. Cei de la ATCCE au calculat că aproximativ 130.000 de oameni au văzut, prin oraș, pliantele și afișele și le-au „recomandat” prietenilor și familiilor lor.

Campania „Cultura unește comunitatea” s-a derulat în perioada 15 ianuarie – 31 martie, având ca scopuri declarate informarea și mobilizarea comunității locale, pentru a susține și a se implica în proiectul „Timișoara Capitală Culturală Europeană 2021”. Mijloacele de „luptă”: afișe, broșuri și pliante în română, engleză, germană, maghiară și sârbă, abțibilduri, tricouri și căni. După două luni și jumătate, realizatorii campaniei au ajuns la concluzia că demersul lor a fost un succes, după ce au calculat că nu mai puțin de 100.000 de timișoreni au văzut afișele lipite în autobuze, troleibuze și tramvaie! Numărul total al celor care „au beneficiat de informațiile transmise în cadrul campaniei de informare” trece, de fapt, de 130.000 și include „câteva mii de persoane” care au văzut afișele pe avizierele ADP, pe cei care au primit pliante și broșuri când au mers la teatru, la operă, la filarmonică sau la muzeu, studenții „care au primit pliante și recomandarea (!! – n.r.) de a transmite informațiile prietenilor și familiilor” și aproximativ 4.200 de elevi și profesori.

În mediul online, pe pagina de Facebook a proiectului, numărul fanilor a crescut de peste 22 de ori, de la 120, la începutul campaniei, la peste 26.600. Pe site-ul dedicat, aflat încă „în lucru”, lucrurile sunt destul de greoaie: cu o medie lunară a vizitatorilor de numai 4.100 de persoane, nu se poate vorbi despre un portal cu activitate, care să fie căutat de cei interesați. Activitățile anunțate de ATCCE pentru 2014 includ elaborarea conceptului și a logo-ului candidaturii, precum și organizarea de consultări publice locale. Unul dintre orașele contracandidate, Clujul, are deja concept și slogan. Dacă e vreo consolare, Timișoara stă totuși mai bine decât Iașul, al cărui site de prezentare are doar homepage, iar „fenomenul Sfânta Parascheva” ar putea fi „motorul” campaniei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un proiect câștigat de UVT va ajuta comunitatea din Dumbrăvița

Universitatea de Vest din Timișoara a reușit atragerea unei noi finanțări nerambursabile dedicate modernizării infrastructurii…

O oră ago

Pe 13 decembrie va avea loc ediția din acest an a Concertului de Crăciun, de la Biserica Millennium

Tradiția va fi respectată și comunitatea italiană din Timișoara va organiza și în acest an…

2 ore ago

Centrul orașului Sânnicolau Mare va fi reabilitat, cu pest cinci milioane de euro

Zona centrală a orașului Sânnicolau Mare va fi modernizat cu fonduri europene. O piațetă modernă,…

2 ore ago

Cuplaj sportiv la Sala Constantin Jude. Meciuri de handbal și baschet

Urmează o dublă alb-violetă pe parchetul sălii “Olimpia”. Ziua de duminică se va transforma într-o…

2 ore ago

Vreme mai caldă decât normalul perioadei. Prognoza meteo pentru weekend

Vreme de toamnă în acest weekend, cu nori și ploi. Iarna se lasă așteptată și…

3 ore ago

Când succesul devine datorie publică. Filantropie 1.0 – Manual de responsabilitate pentru câștigătorii tranziției

Acest text nu este despre sărăcie. Este despre bogăția care nu își face datoria. Despre…

5 ore ago