Categories: Economic

Ponta confirma ironic centura: „Nu stiu de ce in Banat trebuie sa spuna cineva de la Cluj ca sa credeti”

Nu înțelege de ce bănățenii nu pricep declarațiile, dacă ele nu sunt făcute de la Cluj, dar susține că șoseaua de centură a Timișoarei este prinsă în masterplanul general pe transport, varianta rectificată. Premierul Victor Ponta a făcut această declarație, sâmbătă, la Lunga.

Venit într-o vizită-fulger și foarte secretă în Timiș, dar nu și la Timișoara, premierul Victor Ponta a spus că orașul de pe Bega va avea centură de sus, asumată în masterplanul general de transport. El n-a făcut decât să susțină, puțin ironic, o declarație făcută, cu o zi înainte, la Cluj-Napoca, de ministrul Transporturilor, Ioan Rus. „Da, confirm acest lucru pe care l-a spus ministrul Ioan Rus de la Cluj, că nu știu de ce în Banat trebuie să spună cineva de la Cluj ca să credeți. Da, ministrul Ioan Rus a spus de la Cluj foarte clar că este în masterplan centura Timișoarei”, a afirmat Ponta.

Vineri, ministrul Ioan Rus a spus că, în această perioadă, o comisie la nivel ministerial, împreună cu firma care a făcut masterplanul, negociază varianta finală a acestui document. „În urma dezbaterii publice, o corectură mare este. Toate orașele sau toate municipiile reședință de județ din România vor avea în masterplan centuri ocolitoare. Toate. Toate centurile ocolitoare ale tuturor reședințelor de județ vor fi direct legate de drumuri expres sau de autostrăzi (…) În funcție de circulație, de toate criteriile care se iau în considerare în decizia finală, vor fi orașe, ca de exemplu, Timișoara, care în masterplan are centura ocolitoare la patru benzi (…) Toate lucrurile mari se finanțează din fonduri europene, diverse variante de dezvoltare regională sau coeziune. Asta e o noutate: toate municipiile au centuri ocolitoare”, a declarat Rus.

În aceste condiții, este așteptată noua versiune oficială a Masterplanului General pe Transport. Teoretic, la o șosea de centură pe patru benzi, acum ar trebui refăcut și proiectul tehnic, deoarece actualul prevede drumului într-un format de tipul o bandă de rulare + o bandă de staționare de urgență. Pasul următor ar fi licitația pentru desemnarea constructorului, iar apoi construcția propriu-zisă, care ar dura între doi și trei ani. Altfel spus, e greu de crezut că Timișoara ar putea avea șosea de centură mai devreme de 2018. Acum câteva zile, președintele CJ Timiș, Titu Bojin, spunea că este dispus să renunțe la candidatura pentru un nou mandat 2016 dacă, până înainte de alegerile locale, nu vor începe lucrările la centură.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Primăria Timișoara devine ”activă” pe piața imobiliară locală

Primăria Timișoara se pregătește să își exercite dreptul de preempțiune pentru o parte dintr-un apartament…

8 secunde ago

Liga a 3-a. Liderul Peciu Nou pierde surprinzător acasă, Ghiroda câştigă printr-un penalty în minutul 98

Etapa a 12-a din Seria 9 a Ligii 3 a dus o mare surpriză, liderul…

4 minute ago

ADID şi RETIM anunță programul de spălare a pubelelor în săptămâna 18-22 noiembrie

ADID Timiș şi RETIM au făcut public programul de spălare a pubelelor destinate deșeurilor reziduale…

52 de minute ago

Talentatul domn Rareş Bogdan şi căderea în păşunism a Partidului Naţional Liberal

Demagog, populist, oportunist, parvenit, mincinos, lingău etc. Sunt doar câteva dintre caracteristicile celui mai greţos…

57 de minute ago

Atelier de Prim Ajutor la Jebel. Eveniment marca Jebel-Sat European de Tineret

Sâmbătă, 30 noiembrie, la Sala de Sport din Jebel, se va desfăşura un Atelier de…

4 ore ago

Un eveniment deja tradiţional, Festivalul Nica Iancu Iancovici, duminică, la Cernăteaz

Duminică, 17 noiembrie, începând cu ora 13.00, localitatea Cerneteaz va fi gazda celei de-a VI-a…

16 ore ago