Nu înțelege de ce bănățenii nu pricep declarațiile, dacă ele nu sunt făcute de la Cluj, dar susține că șoseaua de centură a Timișoarei este prinsă în masterplanul general pe transport, varianta rectificată. Premierul Victor Ponta a făcut această declarație, sâmbătă, la Lunga.
Venit într-o vizită-fulger și foarte secretă în Timiș, dar nu și la Timișoara, premierul Victor Ponta a spus că orașul de pe Bega va avea centură de sus, asumată în masterplanul general de transport. El n-a făcut decât să susțină, puțin ironic, o declarație făcută, cu o zi înainte, la Cluj-Napoca, de ministrul Transporturilor, Ioan Rus. „Da, confirm acest lucru pe care l-a spus ministrul Ioan Rus de la Cluj, că nu știu de ce în Banat trebuie să spună cineva de la Cluj ca să credeți. Da, ministrul Ioan Rus a spus de la Cluj foarte clar că este în masterplan centura Timișoarei”, a afirmat Ponta.
Vineri, ministrul Ioan Rus a spus că, în această perioadă, o comisie la nivel ministerial, împreună cu firma care a făcut masterplanul, negociază varianta finală a acestui document. „În urma dezbaterii publice, o corectură mare este. Toate orașele sau toate municipiile reședință de județ din România vor avea în masterplan centuri ocolitoare. Toate. Toate centurile ocolitoare ale tuturor reședințelor de județ vor fi direct legate de drumuri expres sau de autostrăzi (…) În funcție de circulație, de toate criteriile care se iau în considerare în decizia finală, vor fi orașe, ca de exemplu, Timișoara, care în masterplan are centura ocolitoare la patru benzi (…) Toate lucrurile mari se finanțează din fonduri europene, diverse variante de dezvoltare regională sau coeziune. Asta e o noutate: toate municipiile au centuri ocolitoare”, a declarat Rus.
În aceste condiții, este așteptată noua versiune oficială a Masterplanului General pe Transport. Teoretic, la o șosea de centură pe patru benzi, acum ar trebui refăcut și proiectul tehnic, deoarece actualul prevede drumului într-un format de tipul o bandă de rulare + o bandă de staționare de urgență. Pasul următor ar fi licitația pentru desemnarea constructorului, iar apoi construcția propriu-zisă, care ar dura între doi și trei ani. Altfel spus, e greu de crezut că Timișoara ar putea avea șosea de centură mai devreme de 2018. Acum câteva zile, președintele CJ Timiș, Titu Bojin, spunea că este dispus să renunțe la candidatura pentru un nou mandat 2016 dacă, până înainte de alegerile locale, nu vor începe lucrările la centură.
Comentarii prin facebook