Cu 600.000 de lei, Regionala CFR Timișoara a făcut în Gara de Nord ce nu s-a făcut de 30 de ani! Altfel spus, s-a reparat fațada, s-a făcut curat, s-au spălat geamurile și s-au reparat treptele. Nu e o mare realizare, recunosc cei de la CFR, ci doar o încercare de revenire la normalitate.
Acum un an, primarul Nicolae Robu descindea în Gara de Nord, alături de șeful Poliției Locale și cel al Regionalei CFR de la vremea respectivă și se declara oripilat de aspectul celei mai importante porți feroviare de intrare în Timișoara. Edilul n-a rezistat decât cinci minute în pasajul subteran al Gării de Nord, unde duhnea la greu la urină. „Eu sunt o fire mai sensibilă, nu vreau să mă gândesc ce s-ar fi întâmplat dacă aș mai fi rămas. E groaznic, e cumplit, este așa cum îmi sesizează cetățenii. Oamenii nu fabulează. 100% le dau dreptate”, declara, la vremea respectivă primarul.
Luni, Robu s-a înființat, din nou, în Gara de Nord, de această dată într-o vizită anunțată. El s-a declarat mulțumit că măcar au început lucrări de renovare. „Primeam multiple sesizări din partea cetățenilor, care nici nu știau că gara nu este a municipalității. Văzând că nu se întâmplă nimic, în pofida tuturor diligențelor pe care le-am făcut, am decis să intervenim așa, mai în forță, și să aplicăm amenzi. A fost o reacție imediată din partea conducerii regionalei și s-a cerut puțină păsuire pentru a se putea face intervenții cu resurse proprii (…) Nu știu cât s-a putut face și ce s-a făcut, la o primă privire fațada dinspre bulevard arată altfel decât a fost înainte. Noi ne dorim să avem gară care să arate excepțional. Acum nu putem spune că arată excepțional, dar am vrut să ieșim din acea stare care însemna o rușine”, a declarat primarul.
Alexandru Simu, director al Regionalei CFR din iunie anul trecut, spune că lucrările sunt făcute integral pe un contract de reparaţii şi intervenţii al regionalei Timişoara. „Este un contract pe reparaţii şi intervenţii, care se referă doar la partea de reparaţii şi igienizare a faţadei principale, urmează anul acesta să facem partea dinspre linii, care a rămas (…) Noi ce am putut la nivel regional, bineînţeles şi cu aprobările companiei, am făcut. Urmează să facem lucrări şi anul acesta, inclusiv legat de peroane. Holul caselor de bilete este făcut, platoul din faţa staţiei, subsolul…”, afirmă Simu. Oficialul spune că banii pe care i-a avut la dispoziție nu au ajuns decât pentru ceea ce se vede. „Lucrarea, doar pentru faţadă, costă 390.000 de lei. Restul care s-a făcut, holul caselor de bilete, sala de aşteptare, geamurile schimbate sunt alţi bani. Aproximativ totalul ajunge la 500.000-600.000 de lei, doar ce e făcut acum”, mai spune șeful regionalei.
Între timp, după ce a fost zugrăvită fațada, s-a constatat că există o țeavă spartă, astfel că pe perete au apărut deja pete de igrasie. Urmează ca țeava să fie reparată, iar apoi refăcută zugrăveala. În plus, renovarea se oprește brusc în peretele clădirii în care funcționează oficiul poștal. Imobilul aparține Poștei Române, așa că va rămâne la culoarea gri murdar din prezent. Reparațiile urmează să fie finalizate până pe 15 aprilie. Directorul Regionalei CFR mai vrea, în acest an, să ilumineze fațada clădirii. Investiția este estimată la 250.000 de lei și va finanțată pe un proiect separat. Între timp, în pasajul subteran miroase vag a dezinfectant…
Invalid Displayed Gallery
Invalid Displayed Gallery
Licitația pentru stabilirea firmei care se va ocupa de demolarea are un câștigător, anunță președintele…
În acest weekend, CSM Timișoara a fost gazda celui de-al doilea turneu zonal din cadrul…
Eveniment internațional de succes, desfășurat în Timișoara sub egida institutului de învățământ cu o istorie…
Pe șantierul noului drum care va oferi o legătură nouă pentru Timișoara spre autostrada A1,…
Asociația Verde de Banat a continuat plantarea de copaci la noua perdea forestieră de la…
Ridicarea celei de a patra clădiri din complexul imobiliar Xcity Towers, primul cartier de turnuri…