Categories: Economic

Proiectul Made in Banat, un adevarat succes! 13 firme detin deja marca

După 18 luni de muncă, Banatul are oficial brandul său! Este vorba despre proiectul „Made in Banat”, care și-a propus să promoveze produse de calitate, din zona transfrontalieră România – Serbia. Ideea s-a bucurat de succes, iar numărul firmelor care s-au înscris pentru a primi marca a depășit așteptările.

Camera de Comerț Industrie și Agricultură Timiș, Agenția de Dezvoltare Economico-Socială Timiș, Camera Economică Regională Pancevo, Camera Economică Regională Zrenjanin și Camera Economică Regională Kikinda au decis să-și unească forțele pentru a da viață unui proiect inedit. Cei cinci parteneri au hotărât că zona transfrontalieră are nevoie de un brand unic, care să susțină atât produsele bănățene, cât și nevoia dezvoltării unei economii competitive în regiune. Așa a luat viață proiectul „Made in Banat”! Au urmat 18 luni de muncă în care s-au organizat numeroase activități, expoziții sau workshop-uri. Mai mult, s-a creat și un mall virtual. Proiectul a ajuns acum la final, iar la conferința de încheiere a proiectului au fost prezenți atât oficiali din Timiș, cât și din Serbia. „Acest proiect a însemnat un proiect de suflet, un proiect foarte drag nouă, pentru că suntem convinși că produsele care poartă marca «Made in Banat» înseamnă mult pentru consumatori”, a declarat Florica Chiriță, directorul general al CCIAT.

Chiar dacă se dorește ca marca „Made in Banat” să fie deținută de cât mai multe firme, există condiții stricte pentru obținerea acestui brand. Totuși, numărul celor care s-au înscris a fost mai mare decât se anticipa. La început se spera ca măcar 11 firme să-și arate interesul față de conceptul „Made in Banat”, dar acest număr a fost depășit. În momentul de față există 13 firme care dețin marca, comercializând produse precum alimente, geamuri termopan, halate de baie, produse pentru curățenie de uz casnic, tencuială, alcool etilic și altele. „Rezultatele putem spune că au depășit așteptările noastre. Datorită partenerilor care au avut o cerere foarte mare din partea firmelor sârbești, numărul locurilor pentru firmele din Serbia care au marca «Made in Banat» a fost suplimentat”, spune Cosmina Mirea, managerul de proiect din partea CCIAT. În continuare, firmele care doresc să aplice pentru a obține brandul pot face acest lucru. Totuși, acestea trebuie să țină cont de criteriile pe care trebuie să le întrunească firma și produsul pe care doresc să-l promoveze.

Share
Published by
Dariana Bratu

Recent Posts

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj,…

16 ore ago

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby.…

16 ore ago

Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…

În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut:…

18 ore ago

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm,…

21 de ore ago

Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj

† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii…

22 de ore ago

Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru…

22 de ore ago